Canon Europe satser på vekst i det profesjonelle printmarkedet

Oslo, 17. februar 2004. Canon Europa legger sin suksess og anseelse innen bedriftsskrivermarkedet til grunn og søker å oppnå en tilsvarende dominant posisjon i det profesjonelle printmarkedet. De avslører i dag sin strategiske tilnærming til det profesjonelle digitalprintmarkedet der målet er å øke nåværende markedsandel og forsterke profilen. Sentralt i denne strategien ligger fokus på kundebehov, noe som har ført frem til utvikling av nye tjenester og konsulentekspertise for å kunne dekke spesifikke markedsbehov.

• Canon melder om ny strategi for det profesjonelle printmarkedet
  • Investeringer i millionklassen viser markedsengasjement
  • Ny fokus med mer kunderettet vinkling

Canons mål er å bli den forretningspartneren som den profesjonelle digitalprint­bransjen foretrekker, gjennom levering av konsulenttjenester, programvare og maskinvare. Canon har investert stort i omfattende uavhengige kunde­undersøkelser hos flere ledende digitalprintbedrifter over hele Europa. Vi har lyttet til tanker, meninger og forretningsbehov gjennom en toårsperiode, i den hensikt å forsterke eksisterende aktiviteter i det profesjonelle markedet. Et synlig tegn på Canons engasjement i det profesjonelle printmarkedet er opprettelsen av en dedikert gruppe markeds- og salgsspesialister , inklusive flere ledende eksperter på dette området.

I tillegg til å levere maskinvare til bransjen, tilbyr Canons Business Solutions (CBS) konsulenttjenester som vil øke verdien av og støtte viktige printprosesser i form av Canon Business Intelligence (CBi) løsninger. CBi er en samling komplette løsningstilbud som omfatter konsulent- og vedlikeholdstjenester samt passende program- og maskinvare. I tillegg har kunden kun en kontaktperson hos Canon for hele løsningsdesignen og leveransen. CBi løsningsforslaget er utviklet for å gjøre kundens hverdag enklere ved å identifisere og fokusere på forbedring av viktige prosessområder. Resultatet er bedre kundeinteraksjon, høyere produksjons­produktivitet og større kostnadsbesparelser for trykkeriet.

Jan Kristiansen, produktsjef hos Canon Norge sier: “Canons nye tilnærming til det profesjonelle printmarkedet vil sørge for at vi, ved å lytte til kunden, fortsatt vil være konkurransedyktige og fortsette vår vekst på andre områder, som å utvide vårt produktutvalg innen raske farge- og sort/hvitt skrivere. Vi tror også på en helhetlig tilnærming til denne bransjen, noe som betyr at det ikke bare dreier seg om å levere maskinvare, det handler også om å forstå forretningsbehov og tilby kunden de beste løsningene og konsulenttjenestene.”

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2003 omsatte for 195 milliarder norske kroner, og er anerkjent som en av verdens ledende innovatør og leverandør av løsninger for bilde- og informasjonsteknologi for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

Canon Europe er et datterselskap av Canon Inc., Japan, og det operasjonelle hovedkvarter for Canon i Europa har sin base i Amstelveen, Nederland. Canon Europe støtter aktiviteter i hele Canon i Europa organisasjonen, inklusive de nasjonale salgsorganisasjonene i land over hele Europa. Hovedområdet for Canon i Europa er to selvstendige forretningsområder: Business Solutions (utvikling av IT-produkter, løsninger og tjenester for både kontorer og profesjonelle print miljøer) og Consumer Imaging (inndataløsninger: fotoutstyr, video og digitalkamera og utmatingsløsninger: blekkskrivere). Canon Europe sysselsetter nesten 500 personer i Amsterdam.

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned