Canons neste utskriftsplattform øker omsetningsmulighetene for partnerne

Oslo, 16. september 2009 - Plattformen er en avansert multifunksjonell utskriftsplattform for både kontormiljøer og produksjonsmarkeder med middels utskriftsbehov. Maskinene har lavere totalkostnad og forbedret service. Dette gir samarbeidspartnerne mulighet for økt omsetning i nye markeder. Den nye plattformen er tilgjenglig gjennom Canons partnerkanal.

Den nye serien for kontormiljøer bygger videre på Canons prisbelønnede iR-portefølje. I den nye serien har man tatt hensyn til tilbakemeldingene man har fått av kunder og partnere. De nye maskinene har fått hundrevis av forbedringer. Canons partnere vil kunne dra nytte av en rekke verktøy som kan skape nye omsetningsmuligheter. Noen av fordelene inkluderer lavere totalkostnad for kunden, forbedret service, kvalitet og design.

Canons samarbeid med blant annet Adobe og Microsoft gjør at kundene enklere kan integrere de nye maskinene inn i eksisterende kontorsystemer. Dette øker også dokumentsikkerheten. Porteføljen inneholder produkter for produksjonsmarkedet med middels utskriftsbehov. Disse maskinene er basert på Canons imagePRESS-teknologi, og åpner dermed et helt nytt marked for partnere.

- Den nye porteføljen markerer et viktig skritt for Canon. Vi er glade for å kunne dele denne nye plattformen med våre partnere, som har en viktig jobb å gjøre med tanke på å bringe de nye modellene ut i markedet. Canon ser hele tiden etter innovative teknologier som møter kundens krav, og nye måter de kan forbedre deres forretningsprosesser på. Den nye plattformen er en evolusjon innen utskrift og dokumenthåndtering. Vi er trygge på at våre partnere vil tjene på å selge disse produktene til både kontor- og produksjonsbedrifter, sier Petter Sjaastad, Direktør for Canon Partner Channel i Norge.

Den nye porteføljen av produkter (C5000- og C7000-serien) svarer på de stadig økende kravene fra dagens bedrifter. Maskinseriene passer til organisasjoner av alle størrelser -  fra enkeltmannsforetak til store bedrifter. Serien øker effektiviteten med sin enkle integrasjon, senking av administrasjonskostnader, og begrensing av miljøpåvirkning. Samtidig forbedrer de også dokumentsikkerheten.

For produksjonsmarkedet har Canon lansert C9000 PRO-serien. Disse maskinene er rettet mot profesjonelle utskriftstilbydere, som skriver ut lavere volum enn de som benytter seg av imagePRESS.

- Til tross for finanskrisen investerer Canon i ny teknologi, som ikke bare forbedrer våre kunders opplevelser, men som også hjelper våre partnere peile inn nye markeder og øke sin omsetning. Lavere totalkostnad og forbedret servicemuligheter gjør at våre partnere kan gå ut i sitt marked med et imponerende tilbud, avslutter Sjaastad.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 110 kB) [PDF, 110 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom