Canon lanserer Managed Document Services

Oslo, 30. september 2009 - Canon etablerer en portefølje av tjenester rettet mot både regionale og globale kunder. I den forbindelse lanserer Canon Norge Managed Document Services (MDS). Tjenesten hjelper bedrifter å redusere kostnader og forbedrer produktiviteten. I tillegg tilrettelegger MDS for igangsettelse og administrasjon av dokumentsikkerhet, skanning og arbeidsflyt. Den bidrar også til å begrense bedriftens påvirkning på miljøet. MDS støtter alt fra små til multinasjonale selskaper og hustrykkerier. Tjenesten spesialtilpasses lokalt for å reflektere de lokale markedssituasjonene og kundens spesifikke behov.

MDS benytter samme infrastruktur som Managed Print Services (MPS) som ble lansert i 2008. Introduksjonen av Canons MDS gir kunden tilgang på ytterligere tjenester innen dokument- og bildebehandling, basert på et høyt nivå av støtte og ekspertise.

- Bedrifter får stadig større forståelse for hvilke fordeler de kan oppnå ved å sette ut administrasjon og behandling av utskrift- og dokumenttjenester til en spesialisert tredjepart, sier Paul Vesse, produktsjef i Canon Business Solutions. Gjennom vårt MDS-tilbud vil kunden ta i bruk Canons globale ressurser på en måte som ikke før har vært mulig. Å sette ut tjenester relatert til utskrift, dokumentbehandling og arbeidsflyt til en tredjepart er en effektiv måte å kutte kostnader, øke produktiviteten og bedre sikkerheten på forretningskritisk informasjon. Vi ser at våre kunders forståelse for hvordan Canon hjelper bedrifter utover selve utskriftsoppgaven øker, avslutter Vesse.

Canon vil fortsette å investere i nye verktøy, infrastruktur og opplæringsprogrammer som støtter utrullingen av denne globale tjenesten.

MDS lanseres i Europa og Nord Amerika i september. Deretter lanseres tjenesten i Japan, Asia, Ocenia og resten av verden.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 91,5 kB) [PDF, 92 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom