SmartPrint gir økt sikkerhet- og kostnadskontroll

Oslo, 14. mai 2009 - Canons nye programvare administrerer og gir oversikt over kostnader forbundet med utskrift. Programvaren er beregnet for små og mellomstore bedrifter og gjør at brukerne skriver ut jobber på alle utskriftsenheter i nettverket hvor applikasjonen er installert.

Dette er første gang en slik fleksibilitet er tilgjengelig uten utskriftsserver. Programvaren er kostnadseffektiv og enkel å installere og bruke, samtidig som den øker sikkerheten og kostnadskontrollen rundt utskrift på en rimelig måte.

Ved å installere løsningen direkte på skriveren i stedet for på en printserver, sparer man utgiftene til kjøp og vedlikehold av en server. Man ser hvordan maskinen brukes og av hvem ved å kontrollere bruken via en web-leser eller e-post rapporter.

Funksjonen ‘My Print Anywhere’ gjør at brukerne skriver ut og henter dokumenter fra alle utskriftsenheter i nettverket der pakken er installert. Medarbeiderne blir mer fleksible når det gjelder utskrift og man får bedre dokumentsikkerhet fordi kun identifiserte brukere kan aktivere og hente dokumentene på maskinen. Brukerne identifiserer seg ved å bruke PIN-kode eller ID-kort. Dermed unngår man at unødvendige utskrifter blir liggende igjen på maskinen.

- Bedrifter ønsker å kutte unødvendige utskriftsjobber og ha kontroll på kostnader samtidig som dokumentsikkerheten prioriteres. SmartPrint hjelper bedriftene med nettopp disse oppgavene, sier Lars Petter Pedersen, produktsjef i Canon Business Solutions. Canon investerer i innovative løsninger ved å inkludere funksjonalitet på høyt nivå i maskinene. Programvaren gir mindre bedrifter muligheten til å benytte kontrollverktøy som i mange år har vært forbeholdt større organisasjoner, avslutter Pedersen.

Canons SmartPrint er beregnet på miljøer med opp til fem utskriftsenheter og inntil 50 brukere, og er leveringsklar i mai 2009.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned