Fotografering uten grenser: Canon lanserer nye PowerShot- og IXUS-modeller

Oslo, 5. januar 2015 – Canon lanserer i dag sju nye kameramodeller i sin PowerShot- og IXUS-serie. Kameraene er designet for perfekte resultater uansett hva du fotograferer – tett på eller på avstand med de tre nye superzoom PowerShot-kameraene, en kveld på byen med et av de tre nye kompakte IXUS-kameraene, eller om du vil være kreativ med PowerShot N2.

PowerShot SX530 HS PowerShot SX710 HS PowerShot SX610 HS PowerShot N2

IXUS 170 IXUS 165 IXUS 160

Forevige det uforglemmelige, uansett hvor du er
Canons nye superzoom PowerShot SX530 HS, PowerShot SX710 HS og PowerShot SX610 HS er perfekte for å fange unike øyeblikk på avstand; den nye superzoomen gir suveren fleksibilitet og gjør det mulig å forevige alle situasjoner, fra familieferier til helgeturer, med unik kvalitet.

Med Canons nyeste bridge-kamera, er du klar for ethvert motiv. PowerShot SX530 HS har enestående 50x optisk zoom og 100x ZoomPlus. Velger du PowerShot SX710 HS i lommeformat med 30x optisk zoom, eller PowerShot SX610 HS med 18x optisk zoom, kommer du også tett på de litt vanskelige motivene. Alle tre modeller har Auto Zoom-funksjon som hjelper deg med de kompliserte blinkskuddene: modellene holder motivet innenfor rammen ved å automatisk registrere antall personer og justere zoomnivået for å sikre optimalt format. Samtidig sørger Intelligent IS for at hvert enkelt bilde er skarpt og klart. Når bildet er tatt, kan du straks sende både dem og Full HD-film til smarttelefonen eller nettbrettet ditt med ett enkelt tastetrykk, takket være integrert Wi-Fi og dynamisk NFC.

Kreativitet fra en ny vinkel – med PowerShot N2
Ønsker du å ta kreative og spontane bilder, er Canons nye PowerShot N2 det du trenger. Kameraet har en nett, symmetrisk design med innovative zoom-og-knips objektivringer, slik at du kan ta bilder fra mange forskjellige vinkler. PowerShot N2 har også ny berøringsskjerm som kan vippes opp 180 grader, med aktivering av en dedikert selfie-innstilling – så du blir perfekt foreviget! Vil du imponere venner med overraskende kreativitet, kan utvidet Creative Shot-innstilling gi bildene en rekke kreative effekter; Canons intelligente teknologi analyserer objektet og tar morsomme, korte filmsekvenser med varierende bildefrekvenser og effekter.

Tynt, elegant og kompakt – ta bilder der du er!
Enten du tar en kveld på byen eller utforsker hjemstedet ditt, vil IXUS 160, IXUS 165 og IXUS 170 gjøre det lett å forevige øyeblikkene med suverent detaljnivå, også når du er på farten. Disse modellene får plass i lommen og er Canons slankeste per dags dato. Med IXUS 170, som har imponerende 12x optisk zoom, og IXUS 160 og IXUS 165 med 8x optisk zoom, kan du raskt og enkelt fokusere på det som skjer. Alle tre kameraene er meget brukervennlige, du er sikret flotte resultater hver gang du trykker på utløseren, og alle har 20.0 MP sensor for detaljerte stillbilder og Smart Auto som gir bekymringsfri knipsing – alle innstillingene styres automatisk for deg – ikke minst kreative filtre som gir fascinerende resultater i øyeblikket.

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

PowerShot SX530 HS - bilder
PowerShot SX710 HS - bilder