Ta et dypdykk i fotograferingen med Canons robuste PowerShot D30 og lommekameraet PowerShot S200

Oslo, 12. februar 2014 – Canon utvider i dag PowerShot-serien med to nye kompaktkameraer – robuste og vanntette PowerShot D30 og PowerShot S200, som er et nytt tilskudd i den anerkjente PowerShot S-serien. PowerShot D30 er designet for utfordringer og er et perfekt valg for dristige adrenalinsøkere. Du kan ta bilder under vann, helt ned til 25 meters dyp¹ – med suveren bildekvalitet og imponerende naturtro farger, også i lite lys. PowerShot S200 viderefører arven fra PowerShot S-serien og leverer suveren bildekvalitet, har enkel tilgang til manuelle innstillinger og byr på et stort utvalg av kreative funksjoner for alle som ønsker å ta fotograferingen et steg videre.

[MASTER] PowerShot D30 Image [MASTER] PowerShot S200 Image
PowerShot D30 PowerShot S200

Førsteklasses resultat med Canon bildekvalitet
Canons HS System utgjør kjernen i begge kameraene, og består av en unik kombinasjon av en sensor med høy følsomhet og en DIGIC-bildeprosessor med topp ytelse, som sammen gir flotte bilder i svakt lys. PowerShot D30 er utstyrt med 12,1 megapiksler CMOS-sensor og et 28mm Canon vidvinkelobjektiv med 5x zoom som lar deg forevige verdenen under vann i imponerende detalj. PowerShot S200’s lyssterke f/2.0-objektiv med ultravidvinkel kombinert med 10,1 megapikslers CCD-sensor med høyere følsomhet gir deg fleksibiliteten som kreves for kreativ fotografering i utfordrende opptakssituasjoner.

Begge modellene bruker en optisk bildestabilisator til å sikre skarpe bilder, og har i tillegg intelligent bildestabilisering som automatisk bruker den best egnede bildestabiliseringen basert på en rekke motivtyper og innstillinger.

Klar for neste eventyr: PowerShot D30
Robuste PowerShot D30 er bygget for utfordringer under vann og er det vanntette kompaktkameraet i verden som takler størst dyp² – her får du Canons velkjente bildekvalitet helt ned til 25 meters dyp. Kameraet er alltid klart for nye utfordringer og takler fall fra opptil 2,0 meter, er frostsikkert ned til minus 10 grader og støvtett, noe som gjør det perfekt til lange skiturer, fjellklatring og undervannsaktiviteter. Med et solid kamerahus som er både kompakt og lett, får du enkelt plass til PowerShot D30 i ryggsekken med utstyr og kan ta flotte bilder nesten uansett hvor eventyret måtte ta deg.

Allsidige PowerShot D30 er ideelt til vannaktiviteter og gir imponerende realistiske undervannsbilder. Både spesialprogrammet for undervannsfotografering og den lett tilgjengelige funksjonen for egendefinert hvitbalanse gjør det enkelt å tilpasse innstillingene slik at du får naturlige farger under vann, om du utforsker en uoppdaget hule eller foreviger de sterke og intense fargene i et korallrev.

Film uforglemmelige øyeblikk
Både PowerShot D30 og PowerShot S200 har en egen knapp for filmopptak – perfekt når du har det travelt og likevel ikke vil gå glipp av noe. Med effektiv bildestabilisering, takket være teknologien for intelligent bildestabilisering i filmopptak, får du skarpere og stødigere actionopptak av aktivitetene dine – uunnværlig når du for eksempel filmer terrengsykling og skisport.

Enkel, kreativ kontroll
Begge kameraene har Canons Smart Auto-teknologi som gir superenkel fotografering. Funksjonen gjenkjenner minimum 32 ulike motivtyper og bruker de best egnede kamerainnstillingene, slik at du kan konsentrere deg om det du holder på med. Eksperimentér med bildene dine og finn din egen stil ved å justere ISO-innstillingen ved hjelp av S-seriens kontrollring på objektivet, mens full manuell kontroll lar deg ta dine helt unike bilder , så og si alle situasjoner.

PowerShot D30 er utstyrt med en skarp 7,5 cm (3,0") PureColor II LCD-skjerm med 460 000 punkter og en egen sollys-innstilling som gjør det enkelt å ta og se igjennom bilder – også i sterkt sollys. PowerShot S200s PureColor II G-skjerm har herdet glass som gir bedre holdbarhet samt klar og tydelig visning når du tar opp eller ser i gjennom bilder og filmer.

Bygget for å logge og dele historiene dine
Med de nye PowerShot-modellene er det enkelt å lagre og dele minner. PowerShot S200 har integrert Wi-Fi-funksjon som gir deg mulighet til å dele favorittbildene dine på sosiale nettverk og sikkerhetskopiere bildene til nettskytjenester, inkludert Flickr og Google Drive™.

Begge kameraene kan også bruke GPS til å logge og merke bildene og filmene med opptakssted. PowerShot D30 er utstyrt med en egen GPS-enhet, mens PowerShot S200 har GPS via mobil, og bruker smarttelefonen til å logge opptaksstedene. Du kan deretter raskt og enkel vise venner og familie stedene du besøker med ved hjelp av det medfølgende programmet Map Utility og via Google Earth. PowerShot D30s GPS-logging med lavt strømforbruk kan også logge ruten din mens du fotograferer.

Nøkkelfunksjoner på PowerShot D30:

• Robust kompaktkamera
  • Vanntett ned til 25 meter
  • 12,1 megapikslers HS System, undervannsfunksjoner
  • 28mm, 5x optisk zoom og intelligent bildestabilisering
  • GPS
  • 7,5 cm (3,0") LCD med sollys-innstilling
  • Filmer i full HD
  • Smart Auto (32 motiver)
  • Filmsammendrag, Superlangsom film

Nøkkelfunksjoner på PowerShot S200:

• Lyssterkt f/2-objektiv, HS System med DIGIC 5