Kreativitet blitsbruk med Canons nye SPEEDLITE 430EX III-RT

Oslo, 8. juli 2015 – Canon utvider i dag EOS-systemet med lanseringen av SPEEDLITE 430EX III-RT, som byr på en rekke nye fotomuligheter. Den nye blitsen erstatter Speedlite 430EX og er utstyrt med en rekke avanserte funksjoner, deriblant integrert fjernkontroll. Blitsen åpner for en rekke kreative lyssettingsmuligheter, både for entusiaster og profesjonelle EOS-fotografer.

SPEEDLITE 430EX III.jpeg

Kraftig og kompakt
Nye SPEEDLITE 430EX III-RT er Canons mest funksjonsrike blits i mellomsjiktet. Med ledetall på 43 ved ISO 100 har du nok kraft til å belyse motiver under ulike opptaksforhold. Du kan også bruke SPEEDLITE 430EX III-RT sammen med andre blitser ved hjelp av trådløs RT-utløser eller optisk fjernkontroll. SPEEDLITE 430EX III-RT dekker et område fra 24 mm til 105 mm, eller til 14 mm via den innebygde adapteren, noe som gir brukeren mulighet til å velge mellom stor eller liten spredning av lyset.

SPEEDLITE 430EX III-RT er en utmerket blits for kreative fotografer og fungerer sammen med Canons eksisterende trådløse RT-utløsere og optiske fjernkontroller, for bruk av blits eksternt som hoved- eller slaveblits i ulike blitsoppsett. SPEEDLITE 430EX III-RT er også kompatibel med kameraer som har en integrert Speedlite-sender, deriblant EOS 760D og EOS 70D, slik at du enkelt kan bruke blitsen som ekstern blits og styre lysstyrke og blitsinnstillinger fra kameraets menysystem.

SPEEDLITE 430EX III-RT støtter Canons fleksible RT-system (radiosender) som gir deg mulighet til å styre opptil fem grupper RT-blitser med opptil 15 blitsenheter i hver gruppe, fra avstander helt opp til 30 meter. SPEEDLITE 430EX III-RT kan også betjenes av Canons ST-E3-RT- eller Speedlite 600EX-RT-enheter, noe som gir profesjonelle og entusiaster enda flere muligheter.

SPEEDLITE 430EX III-RT er mer kompakt enn forgjengeren og gir fotografer en ekstra lyskilde som er enkel å ta med seg og som har rask og stille lading, noe som gir en diskré blits som alltid er klar til neste bilde. Videre gir adapteren for indirekte belysning en mykere spredning av blitslyset, perfekt til innendørsfotografering når du vil ha mest mulig naturlig lys.

Blitsen leveres med et oransje fargefilter du kan bruke til å tilpasse blitslyset eller danne kontrast i forhold til lyskildene rundt, og et integrert spredningspanel gir deg mulighet til å belyse portrettbilder på en flott måte. SPEEDLITE 430EX III-RT er også utstyrt med et nytt belyst LCD-matrisedisplay som gir enkel betjening av blitsen og et multikontrollhjul med snarveier til hovedfunksjonene.

SPEEDLITE 430EX III-RT  – nøkkelfunksjoner:

• Kraftig, men kompakt nok til å følge med overalt
  • Enkle kontroller og intuitivt grensesnitt
  • Bruk ekstern blits til å skape ønsket uttrykk
  • Ta flotte portrettbilder med indirekte blits
  • Integreres med andre Speedlite-blitser som en del av EOS-serien

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

Speedlite 430EX III-RT - bilder
Speedlite 430EX III-RT - spesifikasjoner [PDF, 60 KB]