Nye EOS 7D Mark II – bygget for hastighet

Oslo, 15. september 2014 – Canon lanserer i dag EOS 7D Mark II – et førsteklasses digitalt speilreflekskamera som fanger actionmotivene andre kameraer rett og slett ikke får med seg. EOS 7D Mark II bygger på den klasseledende ytelsen til ikoniske EOS 7D og benytter seg av teknologier fra flaggskipet i proffklassen, EOS-1D X. Resultatet er et revolusjonerende kamera bygget for hastighet, med ekstrem kraft og ytelse som lar entusiastiske fotografer fange en verden i rask endring.

EOS 7D Mark II.jpg

Komplett nyutviklede EOS 7D Mark II gir deg forgjengerens ytelse – og mye mer. EOS 7D Mark II er spesialbygget for actionfotografering og kan ta hele 10 bilder i sekundet uten tap av oppløsning. Legg til et nytt AF-system¹ med 65 punkter av krysstypen og to DIGIC 6-prosessorer - og du har et kamera som virkelig setter ny standard for hastighet og styrke.

Kameraet er designet for å hjelpe deg med å forevige det perfekte øyeblikket i enestående kvalitet, og er utstyrt med en ny APS-C CMOS-sensor med 20,2 megapiksler og ISO 100–16000, som kan utvides til ISO 51200. Sammen med en avansert RGB+IR-målesensor med høy oppløsning på 150 000 piksler og en innovativ funksjon som registrerer flimmer, er du sikret flott eksponerte bilder. EOS 7D Mark II har en rekke kontroller på kamerahuset som kan tilpasses måten du jobber på, mens en ny søker gir tilnærmet 100 % dekning. Med filmfunksjoner på proffnivå, inkludert live, ukomprimert HDMI-utdata og Dual Pixel CMOS AF-teknologi, hjelper EOS 7D Mark II deg med å oppdage nye nivåer av kreative uttrykk.

Fang brøkdelen av et øyeblikk
EOS 7D Mark II utmerker seg i situasjoner som krever høy hastighet og tar serier med imponerende 10 bilder i full oppløsning i løpet av ett sekund, delvis takket være en nydesignet lukker- og speilmekanisme som er testet for hele 200 000 sykluser.

Den enestående responsen matches av et lynraskt 65-punkters AF-system som gir suveren følsomhet og låser fokus i motivet med sylskarp presisjon. Kameraet er utstyrt med et av de mest avanserte AF-systemene i sin klasse, og hvert AF-punkt er av krysstypen1, der det midterste punktet er et dobbeltkryss som fokuserer ved f/2.8 og ned til EV-3, noe som gir deg uovertruffen nøyaktighet uansett motiv og lysforhold. På EOS 7D Mark II kan du skreddersy AF-systemet ved hjelp av en lignende meny som på EOS-1D X, og det gir deg frie tøyler når det gjelder følsomhet og motivfølging. Kameraet har også en ny dedikert AF-modus spak raskt lar deg bytte mellom AF-områder uten å ta øyet fra søkeren.

Enestående klarhet, detaljer og farger
Om du fotograferer innen- eller utendørs, i naturlig eller kunstig lys, får du presis eksponering takket være en ny 150 000-pikslers målesensor – den første måleren i et EOS-kamera med IR og registrering av flimrende lys. En ny og banebrytende funksjon som registrer flimring, analyserer lyskilden og oppdager flimrende lys som øyet ganske enkelt ikke ser – og sørger så for at bildene tas når lysnivået er på det sterkeste.  EOS iTR AF- og AI Servo AF III-teknologiene, som opprinnelig ble lansert med EOS-1D X, jobber i tillegg sammen med den avanserte målesensoren for å sikre presis motivfølging.

Film i kinokvalitet like for hånden
EOS 7D Mark II bygger videre på forgjengerens anerkjente filmfunksjoner og kan skilte med en rekke nye opptaksfunksjoner på proffnivå. Canons unike Dual Pixel CMOS AF-teknologi gir suveren AF-ytelse slik at du kan filme med jevn, presis fokus. Dette er også det første EOS-kameraet der du kan tilpasse både hastigheten og følsomheten for Movie Servo AF, noe som gir deg full kontroll over fokusering og fokusskift. Kameraet fanger hvert eneste lille øyeblikk av action i full HD-kvalitet, og du kan velge mellom bildefrekvens fra 24p til 60p for jevn bevegelse og sakte film-effekter.

Opptak gjort med EOS 7D Mark II går sømløst inn i eksisterende videoflyter takket være ukomprimerte HDMI-utdata (4:2:2) til eksterne opptakere. Du kan også glede deg over profesjonelle lydopptak. EOS 7D Mark II er nemlig utstyrt med egne kontakter for tilkobling av ekstern mikrofon og hodetelefoner, og betjeningen er stille slik at du ikke får med uønskede lyder når du endrer innstillinger.

Ditt kamera, din metode
EOS 7D Mark II er konstruert for å takle de mest krevende situasjoner med forbedret værbestandighet og et solid hus i magnesiumlegering. Kameraet har også innebygget GPS og et digitalt kompass som hjelper deg med å logge fotoeventyrene dine. Som en del av det anerkjente EOS-systemet er EOS 7D Mark II kompatibelt med diverse tilbehør, blant annet et nytt batterigrep som lar deg fotografere dagen lang med godt, stabilt grep.

Sentrale fordeler med EOS 7D Mark II:

• Fang flyktige øyeblikk uansett hvor raskt de passerer
  • Bilder i utstillingskvalitet du stolt kan vise frem
  • Kameraet kan tilpasses måten du jobber på
  • Utforsk nye nivåer av innebygget kreativitet
  • Få idéene over på storskjerm med filmopptak i kinokvalitet

¹Antall tilgjengelig AF-punkter, punkter av krysstypen og dobbeltkryss varier avhengig av hvilket objektiv som brukes.

EOS 7D Mark II - bilder
EOS 7D Mark II - spesifikasjoner [PDF, 97 KB]