Canon lanserer CJ20ex7.8B – et 2/3” portabelt zoomobjektiv for 4K kringkastingskameraer

Oslo, 10. november 2015 – Canon introduserer i dag CJ20ex7.8B, et 2/3” portabelt 4K zoomobjektiv for profesjonell TV-produksjon, med 20x zoomområde og brennvidder fra 7,8mm til 156mm.

CJ20ex7.8B

Det nye objektivet ble først presentert som prototype ved IBC 2015 i Amsterdam. Det åpner for høyoppløselig, avansert 4K video-opptak for en rekke bruksområder, som sportsarrangementer og nyhetsdekning, dokumentarer og innendørs- og utendørsopptak av dramaserier. Modellen styrker Canons serie av 4K kringkastingsobjektiver for kameramodeller med 2/3” sensorer, og kan med sin allsidighet likestilles med CJ12ex4.3B, et 2/3” portabelt 4K zoomobjektiv med verdens videste brennvidde.

Enestående optisk ytelse med 4K
Den nye CJ20ex7.8B drar veksel på Canons omfattende ekspertise innen avansert optisk teknologi; det leverer enestående bildekvalitet og er et ideelt objektiv for 4K kringkastingskameraer.

Takket være optimal objektivposisjonering og presise komponenter, sikrer CJ20ex7.8B avanserte 4K-bilder med høy oppløsning fra bildesenter til ytterkantene, og med suveren fargegjengivelse kan profesjonelle fotografer skape imponerende videoer med ultrahøy oppløsning.

Det nye CJ20ex7.8B-objektivet har innebygd 2x ekstender som sikrer suveren optisk ytelse også ved filming med 312mm telefotoforstørrelse, for eksempel ved TV-produksjoner.

Portabelt og fleksibelt – oppfyller TV-industriens behov
Med kompakt og lett design sikrer objektivet eksepsjonell mobilitet – et viktig krav innen den profesjonelle TV-industrien som ofte har behov for skulderholdte kameraer og praktisk transport.

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

CJ20ex7.8B - bilder
CJ20ex7.8B - spesifikasjoner [PDF, 44 KB]