Tre Canon EOS- og EF-produkter høster anerkjennelse fra EISA

Oslo, 15. august 2015 – Canon har mottatt tre prestisjefylte produktutmerkelser fra EISA (European Imaging and Sound Association). EOS 7D Mark II gikk til topps i kategorien årets avanserte digitale speilreflekskamera, mens både EOS 5DS og 5DS R utmerket seg som årets profesjonelle digitale speilreflekskamera, og Canon EF 11-24mm f/4L USM gikk seirende ut som årets profesjonelle speilrefleksobjektiv. Utmerkelsene er en bekreftelse på den høye kvaliteten som kjennetegner Canons digitale speilreflekskameraer og objektiver.

EOS 7D Mark IIEOS 7D Mark II
EOS 5DSEOS 5DS
EOS 5DS REOS 5DS R
EF 11-24mm f/4L USMEF 11-24mm f/4L USM

EISA-prisene stemmes frem av et panel bestående av redaktører i nesten 50 ledende fagmagasiner fra 20 ulike europeiske land. Prisene gis til de produktene som kombinerer mest avansert teknologi, ettertraktede funksjoner og ledende design med fornuftig pris. Hvert av de prisbelønte produktene har fått mye positiv omtale siden lanseringen, og EISA-utmerkelsene er en ytterligere bekreftelse på produktenes eksepsjonelle kvalitet og ytelse.

«Canon er kjent for å lage produkter i høy kvalitet som kundene setter pris på», sier Steve Marshall, Product Marketing Director, Consumer Imaging Group, Canon Europe. «For oss handler fotografering om uttrykk og oppdagelser, og som selskap jobber vi målrettet for å utvikle og tilby nyskapende, klasseledende produkter og teknologier som lar folk formidle sine historier gjennom bilder. Hvert enkelt av de prisbelønte produktene er et godt eksempel på vårt engasjement og arbeid for å skyve grensene og tilby nye, innovative muligheter til både profesjonelle fotografer og vanlige forbrukere, og vi er virkelig beæret over å motta disse utmerkelsene fra EISA-juryen.»

Her er noe av det EISA-panelet sier om de tre utmerkelsene:

ÅRETS AVANSERTE DIGITALE SPEILREFLEKSKAMERA 2015–2016
Canon EOS 7D Mark II

Canon EOS 7D Mark II er et av de beste digitale speilreflekskameraene med APS-C-sensor noensinne og har funksjoner som vanligvis kun er tilgjengelige på profesjonelle fullformatmodeller. AF-systemet med 65 punkter gir rask og responsiv fokusering i en rekke opptakssituasjoner, selv når du følger motiver som beveger seg svært raskt. Det tar 10 bilder i sekundet og har en stor buffer, også når du tar RAW-bilder. Kamerahuset har suveren byggkvalitet og er værbestandig slik at det takler de fleste værforhold. EOS 7D Mark II er perfekt for sports-, action- og naturfotografer som ønsker å fange selv de flyktigste øyeblikk.

ÅRETS PROFESJONELLE DIGITALE SPEILREFLEKSKAMERA 2015–2016
Canon EOS 5DS/5DS R

Canon EOS 5DS og 5DS R har markedets høyeste oppløsning for digitale fullformatkameraer. Fotografer kan velge mellom to modeller: EOS 5DS har optisk lavpassfilter som eliminerer bildeartefakter, mens EOS 5DS R har et kansellerende lavpassfilter for skarpest mulig bilde. To DIGIC 6-prosessorer med 50,6 millioner piksler gir mindre speilvibrasjon, pålitelig lysmåling som gir suveren bildekvalitet, mens 61 AF-punkter, hvorav 41 er kryssensorer, sikrer pålitelig og rask AF-ytelse. Disse to kameraene er et utmerket valg for profesjonelle fotografer som setter førsteklasses bildekvalitet i høysetet.

ÅRETS PROFESJONELLE SPEILREFLEKSOBJEKTIV 2015–2016
Canon EF 11-24mm f/4L USM
Med 11-24mm f/4L USM har Canons ingeniører laget et av tidenes beste vidvinkelobjektiver noensinne. Markedets videste rettegnende zoom gir klasseledende bildekvalitet med eksepsjonell skarphet, også når det brukes sammen med sensorer med høy oppløsning. Forvrengning, kromatisk avvik og vignettering holdes på et minimum. Objektivet har førsteklasses konstruksjon med værforsegling for utendørs bruk, og rask og stille autofokus. Et perfekt valg for fotografer med fullformatkamera som fotograferer landskap, arkitektur eller interiør, og krever eksepsjonell optisk ytelse. Det er stort og dyrt, men de som har råd til det, får virkelig optikk fra øverste hylle.

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

Current Feeds