Canon lanserer syv nye produkter og tjenester

Oslo, 15.september 2014 – Canon presenterer i dag syv spennende produkter og tjenester, samt en ny Canon Cross Media Station. Dette inkluderer et nytt digitalt speilreflekskamera i entusiastklassen, tidenes kraftigste PowerShot i lommeformat og en oppgradering av Canons nettskybaserte bildebehandlingssystem irista. De nye produktene er klare beviser på Canons fokus på innovasjon og ønske om å gi kundene verktøyene de trenger for å forevige og dele sin verden.

EOS 7D Mark II.jpg PowerShot G7 X.jpg irista updates.jpg
EOS 7D Mark II PowerShot G7 X irista-oppdateringer
PowerShot SX60 HS.jpg
PowerShot SX60 HS
EF-S 24mm f2.8 STM.jpg EF 24-105mm f3.5-5.6 IS STM.jpg EF 400mm f4 DO IS II USM.jpg
EF-S 24mm f/2.8 STM

EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM EF 400mm f/4 DO IS II USM

• EOS 7D Mark II er et revolusjonerende, nytt digitalt speilreflekskamera designet for hastighet med klasseledende ytelse og kraft:
    • Kameraet er spesialutviklet for fartsfylt actionfotografering, tar imponerende 10 bilder i sekundet uten tap av oppløsning og setter en ny standard for hastighet og kraft med AF-system¹ med 65 punkter av krysstypen og to DIGIC 6-prosessorer.
    • EOS 7D Mark II er utstyrt med en helt ny 150 000-pikslers RGB+IR-målesensor og en nydesignet 20,2-megapikslers APS-C CMOS-sensor med ISO-område 100–16000, som gir flotte bilder med uovertruffent detaljnivå, også når du fotograferer i vanskelige lysforhold.
    • Kameraet har flere kamerahuskontroller som kan tilpasses, og en ny søker med tilnærmet 100 prosent dekning.
    • EOS 7D Mark II kan videre skilte med filmfunksjoner i proffklassen, inkludert 60p Full HD-opptak, ukomprimerte HDMI-utdata og Dual Pixel CMOS AF-teknologi.

Du finner mer informasjon om EOS 7D Mark II på www.canon.no/EOS7DMarkII

• For de som er på jakt etter kompromissløs bildekvalitet i lommeformat, er PowerShot G7 X et utmerket valg med profesjonell kontroll og rask, responsiv ytelse:
    • PowerShot G7 X er det første Canon-kameraet som er utstyrt med en bakbelyst 1.0-type CMOS-sensor på 20,2 megapiksler, noe som gir førsteklasses resultat i alle situasjoner.
    • Modellen har PowerShot G-seriens karakteristiske DNA med et førsteklasses og meget lyssterkt f/1.8-2.8, 4,2x-objektiv og Canons ledende bildeteknologier i et lekkert kamerahus i metall.
PowerShot G7 X inngår sammen med populære PowerShot G1 X Mark II i Canons voksende utvalg av kompakte ekspertkameraer. Etter hvert som etterspørselen etter avanserte, kompakte ekspertkameraer med stor sensor øker, vil Canon styrke utvalget ved å utvikle flere kameramodeller med stor bildesensor og kraftig zoomobjektiv.

• Som et ledd i den kontinuerlige videreutviklingen av tjenesten irista, oppgraderes en rekke nye funksjoner basert på tilbakemeldinger fra kundene. Oppdateringene omfatter blant annet:
    • Full integrasjon med Canons Wi-Fi-klare kompaktkameraer og digitale speilreflekskameraer, tilgjengelig fra i dag av.
    • I desember 2014 vil brukeropplevelsen være optimalisert for iOS- og Android-nettbrett. Nettbrettversjonene vil gjenspeile iristas PC -funksjonalitet, men ha et grensesnitt som er designet for sømløs visning av bildesamlinger på de vanligste nettbrettene.
    • Adobe™ Lightoom-integrering som lar brukerne laste opp og synkronisere Lightroom-redigeringer direkte med irista, vil også være tilgjengelig fra desember.
    • Lansering av en fotoboktjeneste der brukerne kan lage og bestille fotobøker direkte i irista. Denne funksjonen vil være tilgjengelig i god tid før jul. Det blir også mulig å skrive ut bilder direkte fra irista.

• Med imponerende 65x zoom i et kompakt og ergonomisk kamerahus er nye, raske og fleksible PowerShot SX60 HS bygget for å fotografere på lenger avstand:
    • Den kraftigste optiske zoomen blant Canons kompaktkameraer.
    • Filmopptak i full HD med 60 bilder i sekundet og manuell kontroll gir deg frihet til å lage filmer som imponerer.

• EF-S 24mm f/2.8 STM er Canons første 24mm EF-S pannekakeobjektiv med portabel design og lav vekt. Et perfekt valg når du vil forevige vakre bymotiver på reise, eller diskré fotografere nære og kjære ved sosiale arrangementer.
  • EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM er et nytt 24-105mm zoomobjektiv. Objektivet er spesialutviklet for å gi optimal ytelse i kombinasjon med Canons digitale fullformatkameraer og byr på et allsidig zoomområde som dekker et bredt spekter motiver. Du får i tillegg fordelene med bildestabilisering og STM-motor som gir stille, jevn fokusering.
  • Nye EF 400mm f/4 DO IS II USM er Canons nyeste superteleobjektiv som er et utmerket valg for fotografer som vil ha et kompakt og lett teleobjektiv med lang rekkevidde. Det har tredjegenerasjon av Canons unike DO-teknologi (Diffractive Optic) og en fullstendig redesignet optisk konstruksjon som gir imponerende resultater for natur-, sports- og nyhetsfotografering.
  • Et annet produkt som har førpremiere på Photokina, er Cross Media Station, et kommende produkt som rommer Canons visjon om tilkobling. Med innebygd lagringsplass og Internett-tilgang samt mulig bildeoverføring via NFC, vil bildene dine alltid være tilgjengelig på øyeblikket.
Du kan følge med på alle Canons aktiviteter på Photokina via den offisielle Canon Europe YouTube-kanalen, der du finner videoer som oppsummerer hver dags aktiviteter. Du kan også følge med på aktivitetene direkte på  Facebook eller Twitter på @CanonPhotokina / #CanonPhotokina.

¹Antall tilgjengelig AF-punkter, punkter av krysstypen og dobbeltkryss varierer avhengig av hvilket objektiv som brukes.

EOS 7D Mark II - bilder
PowerShot G7 X - bilder