Vis dine kreative sider med Canons nye PowerShot- og IXUS-kameraer og PIXMA PRO-skrivere

Oslo, 6. februar 2015 – Canon lanserer i dag en rekke nye modeller i de anerkjente PowerShot-, IXUS- og PIXMA PRO-seriene. Hver enkelt modell har det som kreves av et godt fotoverktøy – enten du vil forevige reisene dine med PowerShot SX410 IS med kraftig zoom, fotografere mens du er på farten med elegante IXUS 275 HS eller skrive ut og vise frem de mest dyrebare øyeblikkene med de nye PIXMA PRO-100S- og PIXMA PRO-10S-skriverne. I tillegg til disse produktene lanseres det også nye modeller i EOS- og EF-seriene.

PowerShot SX410 IS IXUS 275 HS PIXMA PRO-100S PIXMA PRO-10S

Kom tett på de spesielle øyeblikkene med PowerShot SX410 IS

Kompakte PowerShot SX410 IS er designet for å forevige både små og store begivenheter i livet, og er utstyrt med en imponerende 40x optisk zoom og 80x ZoomPlus-teknologi i et lite kamerahus, så du enkelt fanger motiver på både nært og langt hold. En sensor på 20 megapiksler og en DIGIC4+-prosessor sørger sammen for at alle dine stolteste øyeblikk foreviges som detaljerte, skarpe bilder, mens intelligent bildestabilisering eliminerer bildestøy. Et utvalg av Canons brukervennlige opptaksprogrammer, som Smart Auto og Kreative filtre, gjør det enkelt å være kreativ, og du kan ta opp HD-filmer i 720p med ett enkelt knappetrykk. Dette fleksible kameraet i skjæringspunktet mellom kompaktkamera og speilrefleks, har ergonomisk grep som gir bedre stabilitet når du zoomer inn på motiver langt unna.

IXUS 275 HS – en perfekt partner
Om du skal ut på nye eventyr eller bare en liten tur ut sammen med vennene dine, sørger nye IXUS 275 HS for at alle øyeblikk foreviges i den høye kvaliteten de fortjener. Modellen har den klassiske IXUS-designen med kompakt, slankt kamerahus i lekker metallutførelse som enkelt får plass i lommen. Den kompakte størrelsen til tross – IXUS 275 HS er fullspekket med funksjoner. Det har 12x optisk zoom, Canons HS-system og CMOS-sensor på 20,2 megapiksler som gir bildene imponerende kvalitet, også når lysforholdene er dårlige. Når du vil være med på gruppebildet eller ikke vil forstyrre i et spesielt øyeblikk, er trådløs fjernkontroll via Canons nye Camera Connect-app en utmerket løsning der du betjener kameraet fra smarttelefonen.

Når du har tatt noen blinkskudd, kan du enkelt dele dem med venner og familie eller overføre dem til andre enheter, takket være kameraets mange tilkoblingsmuligheter. Du kan bruke dynamisk NFC og Wi-Fi til å se på og lagre bilder på Canons Connect Station, overføre dem til smartenheter eller laste dem opp til Canons nettskytjeneste, irista, og dele dem på sosiale nettverk.

Gi liv til bildene med PIXMA PRO-100S og PIXMA PRO-10S
Nye PIXMA PRO-100S og PIXMA PRO-10S, som erstatter Canons eksisterende PRO-100- og PRO-10-modeller, kan skilte med en rekke nye tilkoblingsmuligheter som gjør det enkelt å skrive ut og gi bildene liv med imponerende detaljer.

PIXMA PRO-100S har fargestoffbasert blekk i 8 farger og høy utskriftshastighet, slik at du raskt kan skrive ut kvalitetsutskrifter med klare farger i opptil A3+-format. PIXMA PRO-10S har pigmentert blekk i 10 separate blekkfarger og Chroma Optimiser, som gir utskrifter i førsteklasses kvalitet med høy sort tetthet og forlenget holdbarhet.

Med Canons nyeste PIXMA PRO-skrivere er det enkelt å koble til og skrive ut. Du kan skrive ut fra nettskytjenester som DropBox™, Flickr™ Facebook™, Google Drive og One Drive, direkte fra Canons PIXMA Cloud Link eller via Wi-Fi, Ethernet, PictBridge, mobiltelefon eller nettbrett – valget er ditt.

PIXMA PRO-100S og PIXMA PRO-10S er også kompatible med Canons nye Pro Gallery Print-app som lar deg koble til bilde- og videohostingstjenestene Zenfolio og SmugMug fra nettbrettet, så du kan skrive ut arbeidene dine i eksepsjonell kvalitet og vise dem frem i all sin prakt.

Canon lanserer også flere nye EOS-modeller i dag, inkludert EOS 5DS og EOS 5DS R – to profesjonelle digitale speilreflekskameraer i fullformat som kan skilte med tidenes høyest oppløsning i denne kameraklassen, i tillegg til EOS 750D og EOS 760D som er to nye tilskudd i nybegynnerklassen i EOS-serien. Videre presenteres EOS M3, et avansert, kompakt systemkamera med kraftig ytelse.

PowerShot SX410 IS - bilder
IXUS 275 HS - bilder