Canon oppdaterer utvalget av blekkbaserte multifunksjonsprodukter med forbedret nettskytilkobling og suveren utskriftskvalitet

Oslo, 18. august 2015 – Canon lanserer i dag tre nye blekkbaserte multifunksjonsprodukter beregnet på privatmarkedet. PIXMA MG5750, MG6850 og MG7750 er designet for privatpersoner og hjemmekontor, og er utstyrt med en rekke tilkoblingsmuligheter som blant annet forbedrede nettsky- og Wi-Fi-funksjoner. Legg til ny teknologi for høy utskriftskvalitet, og det er enklere å skrive ut og dele bilder og dokumenter enn noen gang før.

PIXMA MG5750PIXMA MG5750
PIXMA MG6850PIXMA MG6850
PIXMA MG7750PIXMA MG7750

Nettskytilkobling tilpasset et moderne liv
De nye modellene har funksjoner for utskrift, kopiering og skanning og fungerer sømløst med en rekke apper og nettskytjenester. De er også kompatible med Instagram™ og Slideshare™¹, noe som gir deg mulighet til å skrive ut fra en rekke populære sosiale nettverk og bedriftstjenester. Med PIXMA Cloud Link får du tilgang til disse tjenestene direkte fra berøringsskjermen på skriveren, og du slipper å bruke PC eller en annen tilkoblet enhet.

Med PIXMA MG5750, MG6850 og MG7750 får du også enkelt tilgang til, og kan skrive ut fra, en rekke vanlige nettskytjenester som GoogleDrive™, Dropbox™, Evernote og OneDrive™. Du kan også laste opp dokumenter og bilder du har skannet til Microsoft OneNote™².

PIXMA MG5750, MG6850 og MG7750 er alle utstyrt med Canons funksjon for skanning og fjernutskrift via PIXMA Cloud Link. Med denne funksjonen kan du skanne et dokument eller bilde på en skriver, og skrive det ut på en annen skriver et annet sted via nettskyen. Du kan for eksempel overraske slektninger med det siste familiebildet som flott fotoutskrift på deres PIXMA-skriver, eller du kan sørge for at du får skrevet ut et dokument i en annen kontorbygning til en kollega som skal ha et viktig møte, selv om du jobber hjemmefra.

Miljøbevisste husholdninger vil i tillegg sette pris på funksjonen for automatisk på- og avslåing som aktiveres når en utskrift sendes fra skyen og sikrer lavere strømforbruk.

Enkel tilgang til utskrifter i høy kvalitet
Nå kan du koble smartenheter til de nye PIXMA-modellene for raskt og enkelt skrive ut og skanne³ takket være Wi-Fi Direct™, som eliminerer behovet for Internett-tilkobling eller passord. Har du det travelt, har MG7750 innebygd NFC-teknologi (nærfeltskommunikasjon) som gjør det mulig å skrive ut og skanne via Canons PRINT-app i løpet av sekunder - bare ved å holde den NFC-aktiverte enheten inntil skriveren.

Når forbindelsen er opprettet, kan du på et blunk skrive ut bilder og dokumenter i strålende kvalitet ved hjelp av Canons nye blekkteknologi som gir forbedret fargegjengivelse i foto- og dokumentutskrifter.

Avanserte utskriftsmuligheter med høy kvalitet hjemme: PIXMA MG7750
Dette nye førsteklasses multifunksjonsproduktet erstatter PIXMA MG7550 og har en elegant, slank design. MG7750 har seks blekkfarger og leverer enestående utskriftskvalitet. Brukerne kan glede seg over enkel betjening og intuitiv navigering i fotoskriverens funksjoner på den 8,8 cm store berøringsskjermen, samt Canons unike Intelligent Touch-grensesnitt. Takket være seks separate blekkassetter leverer MG7750 fotoutskrifter med høy oppløsning på opptil 9600 dpi med jevne fargegradering, selv i sort-hvitt-utskrifter.

Elegant og tilkoblet hjemmeutskrift: PIXMA MG6850 og MG5750
MG6850 og MG5750 erstatter henholdsvis PIXMA MG6650 og MG5650, og med disse nye modellene med fem blekkfarger kan alle enkelt skrive ut flotte fotoutskrifter og viktige dokumenter hjemme. Begge skriverne gir deg frihet til å skrive ut fra en rekke nettskytjenester, og du kan også koble til og skrive ut fra smartenheter og kameraer med Wi-Fi-funksjon.

Alle de tre nye PIXMA-skriverne støtter Canons XL-blekkassetter, som gjør det mulig å skrive ut mer til lavere kostnad.

PIXMA MG5750 – nøkkelfunksjoner:

• Kompakt multifunksjonsprodukt med utskrift, kopiering og skanning
  • Koble til og skriv ut med smarttelefon eller nettbrett ved hjelp av Canons PRINT Inkjet-/ SELPHY-app
  • 6,2 cm fargeskjerm

PIXMA MG6850 – nøkkelfunksjoner:

• 7,5 cm fargeskjerm

PIXMA MG7750 – nøkkelfunksjoner:

• NFC-funksjon
  • 8,8 cm fargeskjerm og berøringspanel

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

¹ SlideShare er et varemerke for SlideShare, Inc.
² Kun tilgjengelig ved bruk av Canons originale blekk på en Canon PIXMA-skriver.
³ Kompatibel med både iOS og Android.

PIXMA MG5750 - bilder
PIXMA MG6850 - bilder