Canon lanserer imagePROGRAF PRO-1000 – førsteklasses fotoutskrift opptil A2-format

Oslo, 21. oktober 2015 – Canon presenterer i dag imagePROGRAF PRO-1000, en ny profesjonell fotoskriver utviklet for kunstskoler, grafikere, designere og profesjonelle fotografer. imagePROGRAF PRO-1000 er utstyrt med et pigmentbasert blekksystem med 12 farger, et nytt 1,28-tommers skrivehode og ny bildeprosessor. Modellen produserer utskrifter opptil A2-format med enestående kvalitet i løpet av kun seks minutter¹. En ny «Crystal-fidelity»-funksjon sørger for at bilder tatt med Canon EOS-kamera, skrives ut med naturtro og eksepsjonelt presis gjengivelse. Videre gir trådløs tilkobling og nettskytilkobling deg frihet til å skrive ut fra en rekke enheter og populære apper.

imagePROGRAF PRO-1000.jpg

Profesjonell utskrift av høy kvalitet
imagePROGRAF PRO-1000 er utrustet med et unikt 12-fargers pigmentbasert blekksystem som gir utskrifter av eksepsjonell kvalitet og utvidet fargespekter. En ny serie LUCIA PRO-blekk som omfatter fotosort, matt sort, grått og fotogrått, sammen med Chroma Optimizer-blekk, gir profesjonelle sort-hvitt-utskrifter med større tetthet i sorte felter og ensartet glans. imagePROGRAF PRO-1000 gjør det også enklere å få utskrifter med jevne graderinger, mindre kornethet og mindre bronsering (bronzing).

imagePROGRAF PRO-1000 har i tillegg fått et nytt system for bildebehandling, L-COA PRO, som sikrer at blekket balanseres og blandes riktig og at blekkdråpene plasseres med høy presisjon slik at du får førsteklasses fotoutskrifter i proffklassen. For å bedre kvaliteten ytterligere støtter skriveren også bildedata med oppløsning på 1200 dpi – et resultat av det voksende pikselantallet i dagens digitale kameraer. Dette gir jevne, fine linjer i utskriftene.

Med mulighet til å velge blant 17 typer papir med Canon-godkjente ICC-profiler, inkludert blank, halvblank og matt, kan brukeren velge det papiret som passer prosjektet best. Skriveren har også støtte for utskrift i A2-format, og produserer kvalitetsutskrifter på opptil 43 cm (17”).

Enkel integrering og flere tilkoblingsmuligheter
Med imagePROGRAF PRO-1000 er det mulig å bruke Canons programtillegg Print Studio Pro, og raskt skrive ut fra en rekke avanserte redigeringsprogrammer, som for eksempel Adobe Photoshop og Lightroom. imagePROGRAF PRO-1000 har også mange tilkoblingsmuligheter som lar deg skrive ut trådløst fra PC-er, nettbrett, smarttelefoner og kameraer. Skriveren støtter i tillegg utskrift fra nettskyen, noe som betyr at bilder som er lagret i tjenester som Dropbox og Google Drive, kan skrives ut direkte. imagePROGRAF PRO-1000 kan også integreres i eksisterende arbeidsflyter slik at fotografer kan skrive ut på en enkel, presis og effektiv måte.

Kompakt størrelse velegnet til studioer og klasserom
Mindre skrivehode og optimalt tilpassede komponenter gjør at imagePROGRAF PRO-1000 er imponerende kompakt og tar mindre plass enn tradisjonelle storformatskrivere. Med målene 723 x 433 x 285 mm, selv med 12 blekkassetter, får denne skriveren enkelt plass på skrivebordet i et studio- eller klasserom.

Nye imagePROGRAF PRO-1000 kommer for salg i begynnelsen av 2016. Det er den første modellen i en ny serie profesjonelle skrivere fra Canon.

imagePROGRAF PRO-1000 – Nøkkelfunksjoner:

• Ta fotograferingen til neste nivå med profesjonelle fargeutskrifter
  • Storformatutskrift opptil A2 med suveren kvalitet
  • Fotoutskrift med presis fargegjengivelse og detaljer i bildene
  • Alltid tilkoblet med trådløs tilkobling og utskrift fra nettskyen
  • Forenkle arbeidsflyten for utskrift med Print Studio Pro-programtillegget

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

¹ Ved bruk av Canon Photo Paper Pro Platinum og med en innstilling for hvit kant

imagePROGRAF PRO-1000 - bilder
imagePROGRAF PRO-1000 - spesifikasjoner [PDF, 78 KB]