Canon lanserer ny blekkskriverserie for småbedrifter

Oslo, Norge, 26. august 2014 – Canon presenterer i dag en betydelig oppdatering av sin skriverserie for små og mellomstore bedrifter, med lanseringen av den nye serien MAXIFY – blekkskrivere spesielt designet for å oppfylle behovene i små kontormiljøer og hjemmekontorer, og for håndtering av store mengder fargeutskrifter.

MAXIFY MB2050.jpg
MAXIFY MB2350.jpg
MAXIFY MB2050
MAXIFY MB2350

MAXIFY MB5050.jpg
MAXIFY MB5350.jpg
MAXIFY iB4050.jpg
MAXIFY MB5050
MAXIFY MB5350
MAXIFY iB4050

Canons nye MAXIFY blekkskriverserie består av fire multifunksjonsskrivere, MAXIFY MB2050, MB2350, MB5050 og MB5350, i tillegg til en enkeltfunksjonsskriver, MAXIFY iB4050. Med MAXIFY-serien kan Canon tilby flere valgmuligheter for små bedrifter som trenger fargeutskrifter med profesjonell kvalitet, i tillegg til kopiering, skanning og faks med den samme høye kvaliteten.

Solid design gir ekstra pålitelighet
Alle modellene i den nye MAXIFY-serien har en solid design, for på en pålitelig måte å håndtere de store utskriftsmengdene som kreves i både små kontorer og hjemmekontorer. MB2050 og MB2350 vil styrke ethvert hjemmekontor, med anbefalt utskriftskapasitet på opptil 1000 sider per måned, mens MB5050, MB5350 og iB4050 er designet for små kontorer og støtter høyere utskriftsvolumer på opptil 1500 sider per måned. De nye produktene sikrer også maksimal produktivitet på kontoret med første utskriftstid på bare sju sekunder¹ og A4-utskriftshastigheter på 23 bilder per minutt i sort-hvitt og 15 bilder per minutt i farger².

I tillegg har MAXIFY MB5350 Canons nye Single Pass 2-sidig skannefunksjon som gjør det mulig å skanne begge sider av dokumentet samtidig. To CIS-sensorer skanner både for- og baksiden av arket når det beveger seg gjennom skriveren, dermed økes skanne- og kopihastigheten og du sparer dyrebar tid når store dokumentmengder skal behandles på én gang.

Fargeblekkskrivere med profesjonell kvalitet – til en konkurransedyktig pris
MAXIFY-skriverne leverer høykvalitets blekkutskrifter til en rimelig pris, og benytter et nytt Dual Resistant High Density (DRHD) blekk som er designet spesielt for denne serien. På grunnlag av Canons FINE-blekkteknologi er det nye blekket spesielt utviklet for forretningsdokumenter, det er vann-, friksjons- og markeringstusj-bestandig og dermed ekstra holdbart. DRHD-blekket gjør det mulig for småbedrifter å produsere høykvalitets dokumenter med klar, sort tekst og intense farger på grafiske elementer, samtidig som det sikrer lave kostnader per utskriftsside.

Serien leverer kostnadseffektive fargeutskrifter takket være en ny høykapasitets XL-blekkassett. MAXIFY MB2050 og MB2350 er designet for hjemmekontoret og leverer opptil 1200 sort-hvitt-sider, mens modellene som er designet for små kontorer, MB5050, MB5350 og iB4050, leverer opptil 2500 sort-hvitt-sider før kassettene må skiftes ut - dermed reduseres skriverens nedetid. Brukerne kan også glede seg over opptil 15 %³ ekstra driftsinnsparinger ved å kjøpe Canons DRHD-blekk i multipakker, noe som også bidrar til at småbedrifter reduserer kostnader uten å ofre utskriftskvalitet.

Støtte for nettverkskontorer
Med en rekke tilkoplingsfunksjoner er Canons MAXIFY-serie perfekt for fleksible arbeidsrutiner og i kontorlandskap der skrivere deles av et team, eller mindre kontormiljøer. Med Wi-Fi-tilkobling kan skriveren levere trådløse utskrifter fra mobile enheter. Canons MAXIFY Cloud Link tilbyr utskrifter fra og skanning til cloud-tjenester som Evernote™, Dropbox™, OneDrive™ og Google Drive™, direkte fra skriverens skjerm. I tillegg leverer Canons MAXIFY Printing Solutions App en lignende funksjonalitet via smarttelefon eller nettbrett. Skriverne er også kompatible med mobile utskriftsløsninger som Apple AirPrint™ og Google Cloud Print™.

MAXIFY MB2050, MB2350, MB5050, MB5350-skriverne har også Canons skann-til-e-post-funksjon, som gjør det mulig å spare tid ved å sende skannede dokumenter og bilder som e-post-vedlegg direkte fra skriveren.

Oversikt og kontroll over kostnadene
Større synliggjøring av utskriftsrutinene i et lite kontormiljø bidrar også til å avdekke brukervaner og gir småbedrifter den informasjonen som trengs for å styre utskriftskostnadene. Den nye MAXIFY-serien er designet med dette spesielt for øyet, med kontrollvalg som gir bedriftseierne mulighet til å begrense spesifikke funksjoner, for eksempel redusere muligheten til å kopiere i farger ved å innføre et passord. De nye skriverne gjør det også mulig å registrere totalvolum på utskrifter, skanninger eller faks, og dermed få et bedre bilde av hvordan skriveren brukes på kontoret.

Tilgjengelighet

• Canons nye MAXIFY skriverserie vil være tilgjengelig i hele Europa fra oktober 2014.

MAXIFY MB2050 – sentrale funksjoner

• Ingen ventetid med første utskrift-tid på 8 sekunder
  • Økonomisk med XL-blekk: 900 fargesider / 1200 sort-hvittsider

MAXIFY MB2350 – sentrale funksjoner

• Vær produktiv med en hastighet på 23 bilder/minutt i sort-hvitt og 15 bilder/minutt i farger
  • Økonomisk med XL-blekk: 900 fargesider / 1200 sort-hvittsider

MAXIFY MB5050 – sentrale funksjoner

MAXIFY MB5350 – sentrale funksjoner

• Enkel 2-sidig skanning i én operasjon
  • Rekk mer med 500-siders papirkassett og 50-arks automatisk dokumentmater

MAXIFY iB4050 – sentrale funksjoner

• Enkel tilkobling og utskrift fra Cloud-tjenester
  • Rekk mer med 500-arks kapasitet

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

¹ Gjelder MAXIFY MB2350, MB5050, MB5350 og iB4050.
² Gjelder MAXIFYMB2350, MB5050, MB5350 og iB4050.
³ Gjelder MAXIFY iB4050, MB5050 og MB5350. Innsparingstall er basert på kostnad per side ved bruk av Canons enkle blekkassetter versus multipakker – beregnet på grunnlag av Canons anbefalte utsalgspris.

MAXIFY MB2050 - bilder
MAXIFY MB2350 - bilder