Canons XEED-projektor spiller sentral rolle i medisinsk bildebehandling

XEED SX50 Oslo, 29. januar 2008 – Etter et vellykket pilotprosjekt i Tyskland kunngjør Canon og Larivière den europeiske lanseringen av AcuScreen PRO 2.0 DICOM, en DICOM 14-kalibreringsløsning for medisinsk bildebehandling.

AcuScreen PRO 2.0 kombinerer Larivières ekspertise innen gråskalakalibrering og den høye LCOS-kvaliteten til Canons SXGA+ XEED-projektorer.

Den europeiske lanseringen av AcuScreen PRO 2.0 etterfølger et vellykket pilotprosjekt i Tyskland som har fått svært gode tilbakemeldinger fra en rekke medisinske fagmesser internasjonalt, blant annet kongressene til RSNA (Radiological Society of North America) og ESR (European Society of Radiology) i 2007. Det ble solgt over 150 AcuScreen PRO-systemer i løpet av pilotfasen.

Canon er representert på ISE 2008 (stand N48), og her kan distributører, system-integratorer og sluttbrukere få informasjon om og en grundig demonstrasjon av løsningen.

- AcuScreen PRO 2.0 er det siste prosjektet i en serie vellykkede samarbeid mellom Canon og andre spesialleverandører, sier Julian Rutland, European Business Development Manager hos Canon Consumer Imaging Europe.
- Vi er stolte over at Larivière valgte å bruke Canons XEED-projektorer i sitt system og glade over å kunne bidra med teknisk ekspertise i utviklingsprosessen. Vi ser frem videre suksess når AcuScreen PRO 2.0 nå lanseres på det medisinske markedet i hele Europa.

Avansert DICOM 14-kalibrering til medisinsk bildebehandling

Larivières AcuScreen PRO 2.0 er en kombinasjon av programvare, maskinvare og tilpasset optisk grensesnitt, et Matrox TheatreVUE-kontrollerkort for projeksjon (tilleggsutstyr) og en Canon XEED SXGA+-projektor. AcuScreen PRO 2.0 har kalibrering i henhold til DICOM Part 14-standarden. Systemet som har en patentert sensor, tar hensyn til lysforholdene i omgivelsene og skjermens forsterkningsfaktor, oppretter optimal kalibrering og overfører deretter kalibreringen til de interne oppslagstallene for projektoren. XEED-prosjektorene kan leveres med en forhåndsdefinert DICOM 14-kalibrering for mindre krevende installasjoner.

- Larivière valgte å samarbeide med Canon om utviklingen av AcuScreen PRO 2.0, ikke bare på grunn av den eksepsjonelt høye bildekvaliteten som LCOS-teknologien gir, men også på grunn av XEED-produktenes konkurranseposisjon og den høye graden av teknisk ekspertise og støtte, sier Michael Beaugrand, Sales Manager for Larivière. Han sier videre at det som gjør denne løsningen spesielt attraktiv, er at hver enkelt kunde kan få en skreddersydd løsning for ulike miljøer, noe som sikrer ekstremt presise røntgenbilder i gråtoner i alle kliniske miljøer.

Fokus på samarbeid

Den europeiske lanseringen av AcuScreen PRO 2.0 representerer enda en milepæl i Canons pågående samarbeidsprosjekter med spesialleverandører innen bildebehandling. Som en ledende produsent av avanserte bildebehandlingsteknologier, ønsker Canon å inngå samarbeidsprosjekter som gir gjensidig utbytte og gjør innovative spesialprodukter tilgjengelig for et størst mulig marked.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned