Canon lanserer OPPDRAGET! Er du klar?

OPPDRAGET Oslo, 25. februar 2008. Canon lanserer Oppdraget – en europeisk fotokonkurranse for amatører. Fire vinnere får fantastiske premier. Du kan forhåndsregistrere deg til konkurransen allerede nå.

Konkurransen Oppdraget går av stabelen i 18 europeiske land, og amatørfotografer utfordres til å sende inn sitt beste bilder til én av fire kategorier: Portrett, Landskap, Sport og Makro. Vinnerbildene blir valgt ut av en anerkjent jury, og plukkes fra en liste i hvert land der folket har stemt på sine favoritter på internett. Vinnerne vil motta en premie der de kan velge Canon EOS-utstyr til verdi av 16 000 kroner.

Alle nasjonale kategorivinnere blir også vurdert sammen med vinnerne fra samtlige land. Ekspertpanelet ledes av den prisbelønte fotografen Vicki Couchman, som har høstet stor anerkjennelse innen reportasje-, portrett og reisefotografier. De to beste per kategori i Europa (Portrett, Landskap, Sport og Makro) vinner en tur til Wien, der de får oppleve den fantastiske spenningen i en fotballkamp under UEFA EURO 2008™ før de skal konkurrere ansikt til ansikt i en fotoskuddveksling.

De fire europeiske vinnerne, en i hver kategori, får muligheten til å planlegge og utføre sine egne, personlige "drømmeoppdrag". Vinnerne blir filmet underveis, og oppdragene blir vist over hele Europa senere i år.

- Oppdraget vil hjelpe amatørfotografer over hele Europa til å realisere ambisjonene sine, sier Mogens Jensen, sjef for Canon Consumer Imaging i Europa.
- Canon EOS har revolusjonert digital speilrefleksfotografering, og med denne høyprofilerte konkurransen håper vi å inspirere enda flere til å begynne med denne givende og kreative hobbyen.

Forhåndsregistreringen for Oppdraget kan gjøres på

Alle registrerte får gratis online-tilgang til eksklusive video-opplæringsprogrammer med hoveddommer Vicki Couchman.

Konkurransen starter 17. mars og varer til 1. mai.
Folkeavstemmingen avsluttes to uker senere.

For mer informasjon, gå inn på http://www.canon.no/oppdraget

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned