Canon-god arbeidsplass

Great Place to Work Oslo, 5. mars 2008. Resultatene fra Europas ledende jobbtrivselsundersøkelse, Great Place to Work, fastslår at Canon Norge har noen av landets mest fornøyde medarbeidere. Høy trivselsfaktor og stolthet over arbeidsplassen og merkevaren er gjennomgående.

Great Place to Work Institute gjennomfører hvert år undersøkelsen Great Place to Work for å kartlegge Norges beste arbeidsplasser. Det kåres vinnere i to ulike kategorier – en kategori for bedrifter over 250 ansatte, og en annen for bedrifter med mellom 50 og 250 ansatte.
Hele 4500 bedrifter har deltatt i årets kåring. Disse representerer mer enn 30 000 ansatte til sammen.

Canon Norge kommer på en meget god 6. plass i kategorien for bedrifter over 250 ansatte.
Frihet til å definere sine egne arbeidsoppgaver og selv bestemme hvordan jobben best kan gjøres, løftes frem som en av de viktigste grunnene til medarbeiderne trives i jobben. Canons medarbeidere oppgir at de er stolte over å jobbe i selskapet, og de er også stolte over merkevaren Canon. Medarbeiderne føler at de er informert om hvor arbeidsplassen er på vei og hvilke planer som ligger for fremtiden. Ledelsen oppfattes å ha høyt fokus på både miljø og enkeltmennesket.

- Dette er et svært gledelig resultat for oss, og det viser at vi langt på vei har lykkes i vår strategi. Vår bedriftsfilosofi kalles Kyosei. Dette er et japansk ord som betyr å ”leve og arbeide sammen for et felles gode”. For å nå vårt felles gode, må folk få bruke sin kompetanse til selv å bestemme hvordan jobben skal gjøres effektivt og med best mulig resultat. Mange av våre medarbeidere refererer til nettopp dette når de beskriver hvorfor de trives i Canon, sier Erik Mikalsen, Direktør for Canon Business Solutions i Norge.

Canon Norge består, i tillegg til hovedkontoret på Holmlia, av ti lokale kontorer kalt Canon Business Center.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned