Nytt regionskontor i Tyrkia

Oslo, 23. juni 2008 – Canon oppretter nytt regionskontor i Tyrkia. Canon Eurasia skal håndtere Canons interesser i Tyrkia og Israel. Etableringen er en del av Canons strategi om å utvide sine vekstområder. Canon Eurasia bygger videre på samarbeidet Canon Europa har hatt med den Tyrkiske distributøren Hesmak.

I forbindelse med ervervelsen av Hesmak etablerer Canon et nytt hovedkontor i Tyrkia. Hesmak har lenge promotert Canon-merket og salg av Canon-produkter i regionen. Det nye kontoret tar vare på og administrerer Canons interesser i Tyrkia og Israel. Regionen representerer et marked i sterk vekst, og etableringen er en betydelig investering for Canon.

- Etableringen av Canon Eurasia markerer et viktig steg på vei for Canon til å nå sitt fulle potensial i Tyrkia. Opprettelsen er en del av Canons overordnede strategi om å fokusere på markeder i sterk vekst. Vi har et meget sterkt team til å lede dette nye selskapet og til å administrere Canons interesser i regionen, sier Ryoichi Bamba, President og CEO i Canon Europa.

- Det nye selskapet tar Canons forretningstilbud i regionen til nye høyder. Med vår ekspertise, kunnskap og relasjoner er Canon Eurasia en sterk organisasjon med enormt potensiale, sier Roman Troedthandl, Managing Director i Canon Eurasia.

Ledelsen i Canon Eurasia består blant annet av Managing Director, Roman Troedthandl og Value Business Country Director, Peter Saak.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned