Canon mottar tre EISA-priser

EISA Awards 2008 Oslo, 18. august 2008 – Canon ble beæret med tre høyt respekterte utmerkelser fra EISA ved en prestisjefylt prisutdeling. EISA (European Imaging and Sound Association) er Europas ledende organisasjon for forbrukerelektronikk.

Canon EOS 1000D er utropt til European Consumer Camera 2008-2009; Canon SELPHY ES2 fikk utmerkelsen European Mini Photo printer 2008-2009, mens Canon HV30 fikk premien for European HD Camcorder 2008-2009. De tre utmerkelsene beviser hvordan Canons nok en gang har lykkes med å drive bildeteknologien fremover.

- Canon er svært glad for nok en anerkjennelse fra EISA-juryen, sier Trond Langeland, direktør for Canon Consumer Imaging, Norge.  - Det er spesielt hyggelig å få priser over et så bredt produktspekter. Dette avspeiler Canons kontinuerlige målsetning om å drive bildeteknologien frem og stadig sprenge grenser.

European Consumer Camera 2008-2009: Canon EOS 1000D
EOS 1000D ble introdusert for å gjøre Canons unike EOS-teknologi tilgjengelig for et bredere publikum. Det er også en perfekt introduksjon til digitale speilreflekskameraer. Seriens letteste kamerahus har likevel 10 megapiksler,
Canons DIGIC III-bildeprosessor, 2,5” LCD-skjerm med Live View-innstilling, og naturligvis den eksepsjonelle bildekvaliteten som tradisjonelt forbindes med EOS.

• 10,1 megapikslers CMOS-sensor
  • 7-punkts vidvinkel AF-system
  • Opptil 3 bilder per sekund
  • DIGIC III bildeprosessor
  • 2,5” LCD-skjerm med Live View-innstilling
  • EOS integrert rensesystem

European Mini Photo Printer 2008-2009: Canon SELPHY ES2
Den bærbare SELPHY ES2 gir fotoentusiastene kreativ frihet til å studere bildeutskrifter raskt og enkelt. ES2 er kompakt, men har likevel en mengde funksjoner, 3” LCD-skjerm og minnekortleser for utskrifter uten tilkobling til PC. Skriveren har dessuten integrert farge- og papirkassett som er enkel å skifte ut.

Funksjoner:

• Kompakt, vertikal design med håndtak
  • Integrert farge- og papirkassett
  • 3” LCD-skjerm
  • Trådløse utskrifter via IrDA
  • Automatisk bildeforbedring

European HD Camcorder 2008-2009: Canon HV30
Canons HV30, oppfølgeren til fjorårets fantastisk suksessrike HD-videokamera, HV20, overtar der forgjengeren avsluttet. Suveren HDV1080i filmkvalitet, full HD CMOS-sensor og Canon HD videoobjektiv, sammen med en vribar, fargerik LCD-skjerm og en rekke finesser designet for å sikre høy brukervennlighet.

• HDV1080i-film
  • Canon Full HD CMOS-sensor
  • Canon HD Videoobjektiv med 10x optisk zoom
  • Super Range optisk bildestabilisator
  • HD-optimalisert DIGIC DV II-prosessor
  • Høyytelse Instant AF

EISA

EISA er Europas ledende organisasjon for forbrukerteknologi og ble dannet i 1982. Organisasjonens jury består av sjefredaktører fra nesten 50 ledende magasiner innen foto, video, lyd, hjemmekino, mobiltjenester og tilhørende elektroniske produkter i 19 europeiske land.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned