Canon feirer 10 års samarbeid med WWF

Canon feirer 10 års samarbeid med WWF - pimpet maskin Oslo, 17. desember 2008 – For å markere det suksessrike samarbeidet mellom Canon og WWF overrekker Canon Norge en spesialdekorert multifunksjonsmaskin til WWF Norge i tillegg til en årlig pengedonasjon. Canon ble WWFs første Conservation Partner allerede i 1998.

Siden da har Canon og WWF jobbet sammen om å forebygge global oppvarming og utrydding av truede dyrearter. Som en del av samarbeidet bidrar Canon med midler og videreformidler informasjon om miljøbudskapet. Jubileet markerer et enestående samarbeid mellom de to organisasjonene og skaper inspirasjon for videre satsning på miljø.

- Samarbeidet med WWF viser hvordan et selskap kan bruke sin ekspertise og erfaring til å hjelpe en global naturvernorganisasjon. Vi er takknemlig for støtten og samarbeidet WWF og Canon har utviklet sammen. I vårt lange samarbeid med Canon har vi jobbet nært på en rekke prosjekter på europeisk basis, sier Rasmus Hansson, generalsekretær i WWF Norge.

- Å kunne jobbe med og støtte oppom en organisasjon som WWF er helt klart en veldig hyggelig erfaring for Canon Norge. Dette er et samarbeid som har gitt også utrolig mange positive erfaringer de siste 10 årene, og det er en glede å kunne bistå en så verdig organisasjon. Vi forstår at vi har et miljøansvar og alle i bedriften vår vet hvor viktig det er å ta klimatrusselen på alvor. Vi er stolte av vårt lange samarbeid med WWF og ser frem imot flere spennende prosjekter i fremtiden, sier Tanja Østerberg, informasjonsdirektør i Canon Norge.

I Norge har Canon jobbet spesielt tett med WWF om merkingen av isbjørner med radiosendere på Svalbard. Forskere får med dette muligheten til å overvåke isbjørnenes posisjoner via satellitt. Parallelt med dette prosjektet har Canon etablert en barnesone for barn i alderen 7-11 år på Internett. Hjemmesiden speiler merkeprosjektet med spill og undervisningsmateriell og har som mål å engasjere barn til å bidra på sin måte. Over 35 millioner barn i Europa har så langt besøkt hjemmesiden som engasjerer både barn, foreldre og lærere.

På europeisk basis har selskapene samarbeidet om en rekke aktiviteter:

• Foto Galleri-prosjektet gikk ut på å digitalisere det enorme bildearkivet til WWF.
  • Canon og WWFs Panda Bus var på europaturne i år 2000. Den hadde som hensikt å spre budskapet om konservering av dyrearter i 13 europeiske byer for mer enn 20 000 besøkende.
  • WWF & Canons PAN Parks Program (Protected Area Network) ble lansert i 2003 og har som mål å ta vare på kontinentets dyrearter og natur. Prosjektet fortsetter å leve videre.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned