Canon Europa annonserer nye utnevnelser i Senior Management-teamet

Rainer Fuehres tiltrer i rollen som Head of Canon Consumer Imaging (CCI) i Canon Europa Oslo, 18. februar 2009. Rainer Fuehres tiltrer i rollen som Head of Canon Consumer Imaging (CCI) i Canon Europa. Rainer kommer fra en stilling som Head of Emerging Markets i Canon Europa.

Rainer har bred erfaring fra Consumer Imaging og mer enn 16 års erfaring i Canon. Han har som europeisk salgsdirektør for CCI vært direkte involvert i utviklingen og implementeringen av den paneuropeiske salgsorganisasjonen. Hans erfaring vil være meget nyttig i den fremtidige utviklingen og veksten av Consumer Imaging-forretningsenheten i regionen.

- Dette er en fantastisk mulighet for å lede Canons anerkjente Consumer Imaging-forretningsenhet til nye høyder. En del av utfordringen blir å holde fast på vår ledende posisjon i regionen i dagens usikre økonomiske klima, men jeg er meget entusiastisk med tanke på utfordringen. Hos Canon er vi lidenskapelig opptatt av ”The power of image” og jeg vil sikre at Canon fortsatt leverer de beste bildebehandlingsløsninger til våre kunder og dermed hjelper dem med å få utløp for deres kreativitet, sier Rainer Fuehres, Head of CCI Europa.

Shuichi Shionoya erstatter Rainer Fuehres som Head of Emerging Markets i Canon Europa. Shionoya kommer fra en stilling som European Product Management Director for Office Personal Products Group, hvor han har hatt ansvar for Canons utskriftsportefølje. Schuichi har mer enn 28 års erfaring fra Canon Europa og Japan, og vil være en stor styrke i forhold til utviklingen innen emerging markets, som er et av Canons fokusområder for vekst fremover.

- I dagens utfordrende forretningsmiljø er jeg overbevist om at ledelsen av Europas Consumer Imaging og Emerging Markets er i meget erfarne hender, sier Ryoichi Bamba, President & CEO i Canon Europa.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned