Canon er kameramerket med høyest tillit

2009 Readers Digest Most Trusted Brand award - Canon kameramerket med høyest tillit hos forbrukere Oslo, 4. mars 2009. Canon er for 9. år på rad utnevnt til kameramerket med høyest tillit hos forbrukere. Dette er tilbakemeldingen fra 13 av 16 europeiske land i en paneuropeisk undersøkelse om holdninger blant forbrukere, utført av Reader’s Digest (i Norge: Det Beste).

Reader’s Digest er verdens mestselgende månedlige magasin. Magasinet ba sine lesere i 16 land om å nominere det merket de stolte mest på innen en rekke konsumentkategorier, inkludert kameraer. Deltakerne i undersøkelsen kom fra magasinets kundedatabase bestående av over 4,5 millioner lesere i Europa. 23 000 besvarelser ble i år analysert.

Canon er ett av kun tre merker som ble nominert som ”most trusted”, ettersom Canon scoret høyest i 13 av 16 land. Merkene bedømmes etter fire kriterier: kvalitet på produkt, pris/ytelse, bildekvalitet og forståelse for kundens behov og ønsker.

- Det er en stor prestasjon, 9. år på rad, å bli utnevnt til det kameramerket forbrukerne har høyest tillit til. I Canon fokuserer vi på å tilby våre kunder verktøy som inspirerer til kreativitet og nytenkning. Det er svært hyggelig å høre at så mange stoler på at vi leverer produkter av høyeste kvalitet, sier Trond Langeland, direktør for Canon Norge.

- Forbrukernes tillit er en avgjørende faktor for suksess. Å opprettholde tilliten i en verden som stadig er i endring, er en av de største utfordringene i teknologiske bransjer. At Canon beholder sin posisjon som kameramerket med høyest tillit er selvfølgelig veldig positivt, avslutter Langeland.

De 13 landene som kåret Canon til kameramerket de hadde høyest tillit til var Østerrike, Belgia, Finland, Frankrike, Tyskland, Bulgaria, Nederland, Polen, Portugal, Russland, Sverige, Sveits og Storbritannia.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned