Great Place to Work 2009

Great Place to Work 2009 Oslo, 12. mars 2009. Resultatene fra Europas ledende jobbtrivselsundersøkelse, Great Place to Work, viser at Canon Norge har noen av landets mest fornøyde medarbeidere. Selskapet klatret fra fjorårets 6. til en 5. plass i kåringen i kategorien for bedrifter med over 250 medarbeidere.

Tydelig retning fra ledelsen i selskapet og klare forventninger til den enkelte medarbeider er områder som løftes frem. Høy trivselsfaktor og stolthet over arbeidsplassen og merkevaren er også gjennomgående.

Lederstilen i selskapet oppleves som positiv og medarbeiderne føler at de er informert om hvor arbeidsplassen er på vei og hvilke planer som ligger for fremtiden.

Stolthet er også en av de viktigste grunnene til at medarbeiderne i Canon trives i jobben. De er stolte over å jobbe i selskapet, og de er stolte over merkevaren Canon.

Medarbeiderne i Canon føler at de er en del av et positivt kollegialt felleskap og de opplever bedriften som et bra sted å arbeide. Dette positive fellesskapet gir trygghet for den enkelte i det faglige og sosiale miljøet, og bidrar til en kultur hvor det er mulig å utfordre fastlagte rutiner.

- Det er veldig hyggelig for oss at vi for andre året på rad har blitt kåret til en av Norges 10 beste arbeidsplasser. Resultatet viser at vi langt på vei har lykkes i implementere vår bedriftsfilosofi; Kyosei. Dette er et japansk ord som betyr ”å leve og arbeide sammen for et felles gode”. For å nå vårt felles gode, er det avgjørende at medarbeiderne har tillit til ledelsen og opplever faglig og sosialt fellesskap på sitt beste, sier Maiken Furre, HR direktør i Canon Norge.

Great Place to Work Institute gjennomfører hvert år undersøkelsen Great Place to Work for å kartlegge Norges beste arbeidsplasser. Det kåres vinnere i tre ulike kategorier – en kategori for bedrifter over 250 ansatte, en annen for firmaer med mellom 50 og 250 ansatte, og en for selskaper med under 50 medarbeidere.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned