imagePRESS-serien ISO-sertifisert

imagePRESS, ISO-sertifisering Oslo, 2. april 2009 - ISO-sertifisering for Validation Printing er en global standard for bildekvalitet på tonerbaserte trykkmaskiner. Den nye sertifiseringen gir Canons kunder en konkurransefordel ved at de tilbyr prøvetrykk i en kvalitet som kan sammenliknes med offset.

Standarden på imagePRESS-serien sørger for at kundene har et sertifisert, pålitelig og stabilt system slik at de oppnår fargekritiske prøvetrykk.

ISO-sertifisering for Validation Printing tester trykkvaliteten på tonersystemer over tid for å sike en nøyaktig fargekonsistens. imagePRESS-serien har gjennomgått omfattende testing og sertifiseringen betyr at Canons markedsledende produkter nå har en fastsatt kvalitetsstandard. Canon er en av de første produsentene til å teste ytelse i henhold til ISO/CD 12647-7 Validation Printing systemet.

- Selv om kundene setter pris på den høye kvaliteten de oppnår med digitaltrykk, krever de fremdeles prøvetrykkstandard fra sine trykkerier. Den nye standarden gir oss for første gang et bevis på hvilke resultater trykkeriene oppnår på Canon imagePRESS-serien, sier Bjørn Frantsen, markedsansvarlig for Professional Print i Canon Norge. Vi arbeider mot en infrastruktur som støtter og utvider kundens kunnskap. Vi leverer profesjonelle tjenester og support slik at kundene oppnår ISO/CD 12647–7 ytelse. Vi har også mulighet til å trene operatører slik at standarden opprettholdes, og vi kan også benytte Canon-teknikere til å sikre at maskinene hele tiden yter maksimalt, avslutter Frantsen.

Canon har samarbeidet med Fogra instituttet i Tyskland for å oppnå ISO-standarden for Canon imagePRESS C1+, imagePRESS C6000, imagePRESS C6000VP og imagePRESS C7000VP, samt server og fargestyringsverktøy for halvmatt og glanset materiell.

Den internasjonale organisasjonen for standardisering er verdens største utvikler og utgiver av internasjonale ISO-standarder. Den består av et nettverk av nasjonale institutter i 160 land som arbeider innenfor både offentlig og privat sektor for å dekke behovet innen samfunn og næringsliv.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned