Lovendring åpner for nytt markedsføringsinitiativ

Gratis MP3-spiller ved kjøp av et Canon digitalt kompaktkamera hos utvalgte forhandlere Oslo, 3. juni 2009 - Canon starter nå sin første bunt-kampanje i Norge og tilbyr sine kunder en gratis MP3-spiller ved kjøp av et Canon digitalt kompaktkamera hos utvalgte forhandlere.

1. juni tredde en ny markedsføringslov i kraft, og Canon er først på banen til å benytte seg av dette. Nå er det lov å selge produkter buntet med andre varer som ikke nødvendigvis tilhører samme produktkategori.

Canon, ser dette som en innovativ og spennende måte å tilby kundene en tilleggsverdi når de handler. I dag starter de derfor sin første bunt-kampanje i Norge hvor de tilbyr sine kunder en gratis MP3-spiller ved kjøp av et av sine digitale kompaktkameraer i utvalgte kjeder.

- Vi ønsker å skape et mer spennende tilbud for forbrukerne, og endringen i loven gjør at vi kan styrke kvaliteten på våre aktiviteter. Den tidligere lovgivningen er et eksempel på hvordan Norske forbrukere i noen tilfeller undervurderes. Det at man nå har valgt å endre denne loven viser at man er på riktig vei. Det er viktig at vi ikke undervurderer forbrukerens intelligens, sier Trond Langeland, administrerende direktør i Canon Norge.

Bunt-kampanjen vil foregå ganske likt ”cash-back-prinsippet”. Det vil si at når kunden kjøper et kamera hos en av de utvalgte kjedene får kunden en kupong som de kan sende til Canon for så å motta en Creative MP3-spiller. Kjedene som er involvert i kampanjen er Elite Foto, FotoKnudsen, FotoVideo, Binders, R.A. Haugen, Enfotobutikk og Kværner Foto. Kampanjeperioden går fra 1. juni til 15. juli.
Du kan lese mer om kampanjen her: http://www.canon.no/z/summer/

Canon har også tidligere vært først ute med å ta i bruk nye markedsføringstaktikker. I mai 2008 lanserte de et interaktivt reklamekonsept for speilreflekskameraer på utendørs plakater i Oslo sentrum. Den interaktive løsningen var den første i sitt slag i Norge.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjons-miljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned