Ny videoreklame med Canon EOS 7D i hovedrollen - både foran og bak kameraet

Oslo, 12. januar 2010 - Canon lanserer i dag et nytt element i ”Take Stories”-kampanjen – en TV-reklame filmet med og om det nye EOS 7D-kameraet. Bak filmen står ideskaper Dentsu London og regissør Martijn van Beenen. Seerne følger prisvinnende naturfotograf og marinbiolog Fergus Kennedhy som tar uendelig vakre bilder av ville hester som galopperer gjennom saltvannslaguner i Carmague, i den sørvestlige delen av Frankrike.

For å demonstrere EOS 7D-kameraets funksjonalitet og egenhet for naturfotografering, ble den seksti sekunders reklamefilmen filmet med nettopp dette kameraet. Bildene viser Fergus Kennedy i høy aktivitet med sitt eget EOS 7D. Kameraets evne til å ta detaljerte 18 megapiksler 14-bits bilder med 8 bilder per sekund, kombinert med kapasitet for full 1080p HD-filmopptak som omfatter valgbar bildefrekvens og full manuell kontroll, gjorde det til et perfekt valg når Fergus skulle foreviges i sitt arbeid.

Reklamefilmen viser noen av utfordringene som møtte Fergus i Camargue-regionen. Ved en av Europas største elvemunninger, der hester ferdes fritt i saltvannslaguner og flamingoer flokker seg i tusentall, måtte Fergus mestre gjenskinn fra vannets overflate, engstelige fotoobjekter og raske bevegelser. For å kunne fotografere vakre bilder under slike forhold, måtte han finne balansen mellom ferdigheter, tålmodighet og EOS 7D-kameraets responsive funksjoner.

Fergus’ Camargue-eventyr vil bli kringkastet over hele Europa på National Geographic Channel og i ni land via BBC World Service (FRA, ES, ITA, DE, SE, DEN, FIN, BE, NL). Innslaget kan også ses på Canon Europe YouTube channel: http://www.youtube.com/user/CanonEurope

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Downloads:

Last ned pressemeldingen (PDF, 111KB) [PDF, 111 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.