Overdragelse av Canon Business Center i Ålesund

Oslo, 04. mai 2010 - Canon Business Center i Ålesund overdras til Haugen Kontorforum AS, som med dette går over til å bli en offisiell Canon-partner og en del av Canons partnerapparat. Overdragelsen betyr høyere markedsandeler for Canon i Møre og Romsdal, bedre lønnsomhet og sikre arbeidsplasser.

Med Canon som partner får Haugen Kontorforum tilført økt kompetanse internt og styrket sin lokale posisjon i markedet. I tillegg får eksisterende og potensielle kunder av Haugen Kontorforum nå tilgang på Canons nyskapende og markedsledende produkter og løsninger, som for eksempel uniFLOW og Canons nylanserte imageRUNNER ADVANCE serie for både kontor- og profesjonelle utskriftsmiljøer.

- Det er svært hyggelig at vi nå inngår denne partneravtalen. Haugen Kontorforum har en særegen og god posisjon i Møre og Romsdal, og vi er trygge på at samarbeidet kommer til å øke Canons tilstedeværelse og posisjon i regionen. Vi ser frem i mot et spennende samarbeid og ønsker Haugen Kontorforum velkommen inn i Canon-familien, sier Petter Sjaastad, Director, Indirect Channel i Canon Norge.

- Canon har en sterk posisjon i markedet og er markedsleder innen flere av områdene de operer i. De sitter på en produkt- og løsningskunnskap som vi syns det er spennende å kunne ta del i videre. Vi syns det er veldig hyggelig at vi nå får anledning til å jobbe tett med Canon som en offisiell partner, og det er med glede at vi ønsker medarbeiderne fra tidligere Canon Business Center i Ålesund velkommen ombord i Haugen Kontorforum as. Vi er overbevist om at vi med dette kommer til å ytterligere styrke vår posisjon i regionen, sier Einar Gundersen, daglig leder i Haugen Kontorforum as.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centere i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen [PDF, 58 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.