Helene Kristiansen til Canon Norge

Oslo 26. oktober 2010 – Helene Kristiansen (39) er ansatt som ny Customer and Channel Marketing Manager i Canon Norge. Kristiansen har lang erfaring innen IT bransjen, og har blant annet arbeidet som markedssjef, salgssjef og administrerende direktør i Inmeta.

Kristiansen vil ha ansvar for å implementere og utvikle en kunde- og kanalstrategi som er tilpasset de spesifikke behovene til de ulike kundesegmentene og salgskanalene.

– Det gleder meg at vi nå har fått Helene med på laget. Helene har omfattende ledererfaring generelt, og lang erfaring fra IT bransjen spesielt. Av ulike stillinger hun har hatt kan nevnes selger, KAM, salgssjef og markedssjef. Som daglig leder i en kleskjede, med hovedansvar for salg og marketing, har hun også erfaring fra konsumentmarkedet. Helene vil med sin kompetanse bidra til å utvikle vårt tilbud til de ulike kundesegmentene ytterligere, sier Tor Hjelle, Markedsdirektør i Canon Norge.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centre i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Downloads:

Last ned pressemeldingen [PDF, 66 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.