Marcel Leliënhof har fornyet avtalen med Canon

Fotograf Marcel Leliënhof har fornyet sin avtale som Canon Master. Avtalen innebærer at Leliënhof til en hver tid er utstyrt med Canons seneste produkter til bruk i sin profesjon og at han er en støttespiller både teknisk og fotofaglig for Canon.

Oslo, 10. november 2010 - Canon har nylig signert fotograf Marcel Leliënhof inn som første fotograf i det nye Canon-master programmet. Marcels brede bakgrunn fra reklamefoto, portrett- og fashionfoto, samt hans lange fartstid som videofotograf, gjør ham til en god testpilot for Canon med hensyn til eksisterende og fremtidige produkter.

En Canon-master er en testpilot for Canon kameraer og optikk, noe som bidrar til at Canon får viktige tilbakemeldinger direkte fra en profesjonell bruker. Avtalen innebærer at Leliënhof til enhver tid er utstyrt med Canons seneste produkter, både når det gjelder kameraer, objektiver og storformatskrivere. Som en del av samarbeidet med Canon, stiller Marcel blant annet opp ved interne og eksterne arrangementer ved å dele av sine erfaringer og gi råd og tips innen fotografering.

– Samarbeidet med Leliënhof er spennende og gjør at begge parter får mulighet til å videreutvikle seg. Hans omgjengelige person, fotofaglige innsikt og brede kompetanse innen alle sjangere av foto- og videofaget, gjør ham til en viktig støttespiller både teknisk og fotofaglig for oss i Canon. Det er gøy å se så flotte bilder produsert med Canon digitaltrykk, sier Vidar Vorpenes, Corporate & Marketing Communication Manager, i Canon Norge.

– Samarbeidet med Canon gjør det mulig for meg å benytte meg av kremen av fotoprodukter som fungerer godt selv under vanskelige forhold. Standarden på produktene jeg benytter, spiller en avgjørende rolle både når det gjelder kvaliteten på bildene jeg tar og kvaliteten på bildene jeg produserer, avslutter Leliënhof.

Marcel er en av få fotografer i Norge som har fått tittelen Canon Master, og han har et svært tett samarbeid med Canon.  Han har jobbet som profesjonell fotograf siden 1993 og er en fotograf som jobber i mange felt, blant annet innen mote- og reklamefotografi. I tillegg har han også regissert flere musikkvideoer. Han har 13 års erfaring fra London og flere bokutgivelser og utstillinger bak seg. I Marcels bilder finnes en perfekt blanding av røffhet og eleganse, rock’n roll og virkelighet. For mer informasjon, vennligst besøk: www.tinagent.no

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centre i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Downloads:

Les hele pressemeldingen her [PDF, 57 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Prøv vårt nyhetsarkiv for eldre produktbilder.