Canon Norge kåret til Norges 5. beste arbeidsplass

Oslo, 10. mars 2011 – Canon Norge har i år, som tidligere, gjort det skarpt i undersøkelsen Great Place to Work, gjennomført av den norske avdelingen av Great Place to Work Institute. Canon Norge tok femteplassen på topp 10-listen, og følger opp de gode plasseringene fra 2008 og 2009.

9. mars ble Norges Beste Arbeidsplasser 2011 publisert, og 25 vinnere ble kåret.. Canon Norge tok en sterk 5. plass.

– Det er en tillitserklæring fra medarbeiderne når vi gjør det godt i denne undersøkelsen, som kartlegger vårt forhold til arbeidsplassen vår innen dimensjonene troverdighet, respekt, rettferdighet, stolthet og fellesskap. Å komme på listen over de 10 beste er en stor ære, sier fungerende HR-direktør Heidi Figenschau.

Canon Norge har i mange år jobbet med å skape engasjement rundt en global Canon kultur basert på japanske Kyosei. Kyosei er et japansk ord som betyr å ”leve og arbeide sammen for et felles gode.”

– Kyosei former våre mål og verdier, måten vi behandler våre medmennesker på og hvordan vi gjennomfører våre forretningsaktiviteter, fortsetter Figenschau. – I tillegg er det liten tvil om at vi har sterk vinnervilje og satser mot vårt mål om bli topp 100 selskap. Vi er generelt er stolte over å generere gode resultater sammen, og det er gledelig at vi scorer spesielt godt på stolthet og fellesskap, sier en stolt HR-direktør.

Current Feeds