Runar Helgesen til Canon Norge

Oslo 15. mars 2011 – Runar Helgesen (50) er ansatt som ny Solution Consultant ved Canon Business Center i Østfold. Runar har blant annet arbeidet som prosjektleder og delprosjektleder, med erfaring fra ulike prosjekter, spesielt innen system/teknologinnføring, endringsledelse, organisasjonsutvikling (OU) og kompetanseutvikling. Han kommer fra stillingen som konsulent i Basis Consulting AS.

Helgesen vil arbeide som løsningskonsulent i salgsteamet i CBC Østfold og vil være en ressurs og kompetanseperson innen dokumenthåndteringsløsninger. Han skal også støtte Account Manager i salg av dokumenthåndteringsløsninger.

– Runar innehar svært relevant bakgrunn for å befeste og videreutvikle Canons posisjon som løsningsleverandør til våre kunder. Vi forventer en betydelig vekst innenfor fagområdet Solution business, og Runar vil ha en sentral rolle i Canon Business Center Østfolds videre vekst. Vi er svært fornøyd med å ha fått Runar med i Canon- teamet og ønsker ham lykke til, sier Hans Fredrik Torp, daglig leder, Canon Business Center Østfold.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2009 omsatte for ca. 219 milliarder norske kroner. Canon Norge as hadde i 2009 en omsetning på ca. 1,5 milliarder norske kroner. Selskapet hadde samme året 333 medarbeidere fordelt på 12 Canon Business Centre i ulike deler av landet, og på hovedkontoret i Oslo.

Canon er den ubestridte lederen innen både bildekommunikasjon og dokumentbehandling for både konsument- og bedriftsmarkedet. Vår produkt- og løsningsportefølje omfatter alt fra foto, video, skrivere, skanner og faks til multifunksjonsprodukter med tilhørende løsninger og tjenester. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Current Feeds