Canon kjøper Lifecake og øker tilbudet av digitale tjenester til kundene

Oslo, 23. april 2015 – Canon har sikret seg den Londonbaserte digitale start-up-bedriften Lifecake, et viktig steg i utviklingen av Canons tjenestetilbud i forbrukersegmentet. Canon kommer nå nærmere sin ambisjon om å være en del av alle bilder som tas, uansett hvilken enhet som brukes, og etablerer seg med dette oppkjøpet som en del av Londons «Tech City».

Alberto Spinelli and Nicholas Babain
Alberto Spinelli (L), Director of Digital Services hos Canon Europe og Nicholas Babaian (R), Adm. dir. og medgrunnlegger av Lifecake

Lifecake er selskapet bak en bildedelings-app for familier, som gjør det enkelt for foreldre å lagre, organisere, dele og gjenoppleve viktige øyeblikk i barnas liv. Med Lifecake kan foreldre lage bilde- og videotidslinjer som slekt og venner kan vise på sine smarttelefoner, nettbrett, datamaskiner og som trykte fotobøker.

–I dag tar alle flere bilder med flere enheter enn noen gang før – det kan føles litt overveldende og det er fort gjort å miste oversikten. Man ønsker å raskt kunne finne frem til et bilde fra et bestemt øyeblikk – bare ved å dra fingeren over skjermen – slik at vi kan gjennomleve det på en hvilken som helst skjerm, eller skrive det ut for å ha et mer håndfast minne. Hos Canon utvikler vi skreddersydde digitale tjenester for nettopp dette. Lifecake er et spennende tilskudd i Canon Group med en digital tjeneste som gjør det enkelt for familier å få kontroll over et stadig voksende antall bilder. Dette oppkjøpet passer perfekt inn i Canons visjon om å gi alle som fotograferer, de verktøyene de trenger for å formidle sine historier og opplevelser, og gjenoppleve dem når og hvor som helst, sier Alberto Spinelli, Director of Digital Services hos Canon Europa.

–Med Canons rekkevidde og teknologi får tjenesten vår virkelig fart på seg. Samtidig skal teamet hos oss bidra til å øke veksten i Canons økosystem av digitale tjenester. Men vi er aller mest fornøyde med at våre eksisterende og potensielle kunder kan være sikre på at de dyrebare minnene deres er trygge hos et av de mest pålitelige varemerkene innen fotografering – et selskap som har gjort det mulig for familier å fange og gjenoppleve øyeblikkene i nesten 80 år, og som kommer til å fortsette med det i generasjoner framover, sier Nicholas Babaian, Adm. dir og medgrunnlegger av Lifecake.

Lifecake er for øyeblikket tilgjengelig på engelsk over hele verden. Den lanseres også på fransk, tysk, spansk og italiensk.

spacer
					image
Pressemeldinger
Nyheter om Canon-konsernet
Nyheter for bedriftsmarkedet
Nyheter for privatmarkedet
Nyheter fra Canon Inc.
Informasjon
Presseressurser
Europeiske arrangementer
Bildebibliotek
Current Feeds
Nyheter for privatmarkedet
Nyheter for bedriftsmarkedet
Nyheter om Canon-konsernet