Canon Norge selger seg ut av Papyrus

Oslo, 9. juni 2004 – Canon Norge as selger sin 56% eierandel i Papyrus til Seevi as

Canon Norge as har eid 56% av Papyrus-kjeden siden 1995 og selger nå hele sin aksjepost i bedriften. Canon selger til det familieeide selskapet Seevi as hvor daglig leder i Papyrus, Eldar Strøm er medeier. Seevi as har med dette valgt å utøve en kjøpsopsjon i kontrakten ved et eventuelt salg fra Canons side.

Papyrus driver salg av data-og kontorutstyr og eier tre butikker i Oslo-området.

Bakgrunnen for salget er de endringene Canon Norge as har gjort i organisasjonsstrukturen. Eierskapet i Papyrus passer ikke lenger inn i vår forretningsmodell og strategi. Allikevel har Papyrus vært  en viktig bidragsyter for oss i forbindelse med salg av konsumentprodukter, sier Per-Anton Vinje, administrerende direktør i Canon Norge as. Eierandelen i Papyrus har vært en god investering for Canon Norge. Papyrus har i alle år drevet lønnsomt, og er et vel innarbeidet konsept i Oslo-området, sier Vinje.

For mer informasjon, kontakt:

Per-Anton Vinje,
administrerende direktør Canon Norge as
Tlf:           22 62 92 00
E-post:    per-anton.vinje@canon.no

Eldar Strøm,
daglig leder Papyrus as
Tlf:           23 20 11 20
E-post:    eldar.strom@papyrus.no

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2003 omsatte for 195 milliarder norske kroner, og er anerkjent som en av verdens ledende innovatør og leverandør av løsninger for bilde- og informasjonsteknologi for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

Canon Norge er et heleid datterselskap av Canon Europe. I Norge markedsføres våre produkter og løsninger gjennom våre heleide Canon Business Centers, deleide selskaper samt forhandlere, kjeder og distributører. Konsernet Canon Norge as hadde i 2003 en omsetning på 1,2 milliarder norske kroner og ved utgangen av året var det ca. 350 ansatte.

Papyrus AS ble etablert i 1939 og har de siste 20 årene utviklet seg fra å være en bokhandel til et moderne kontor- og datasenter med butikker i Oslo sentrum, egen bedriftsavdeling og nettbutikk. (www.papyrus.no)
Som totalleverandør av kontor- og datautstyr markedsfører vi kjente merkevarer innen områdene mobiltelefoner, AV produkter, teleprodukter, datamaskiner, programvarer og det meste av kontorrekvisita.

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned