Ventura imponerte den internasjonale golfeliten

Oslo, 15. september 2009 - Mandag 14. september ble Canon Pro Golf Series igjen arrangert på Miklagard Golfklubb utenfor Oslo. Her fikk den norske junioreliten møte to av Europas beste golfspillere. Michael Campbell og Sam Torrance hadde blitt fløyet inn for anledningen av Canon, og stilte opp i en morsom og uhøytidelig ferdighetsshow til inntekt for Røde Kors. Juniorene imponerte stort i Powershot-konkurransen, og Kristoffer Ventura fra Moss/Rygge slo ballen hele 246 meter i motvind. Juniorene fikk også samtidig muligheten til å plukke opp triks og råd av de to storspillerne.

Solveig Helgesen fra Bjørnefjorden og Cesilie Hagen fra Drammen slo begge imponerende 200 meter. Oddvar Hjellegjerde fra Haga slo ballen hele 238 meter, mens Kristoffer Ventura fra Moss/Rygge satte punktum for juniorene med sine 246 meter. Til sammenligning slo de to internasjonale spillerne 264 og 267 meter.

- Det er et imponerende nivå på de norske juniorene og dere har mange talenter på gang. Det er gøy å se at de allerede kan slå ballen nesten 250 meter fra driving rangen. Disse unge spillerne kommer vi nok til å se mer fra på den internasjonale touren hvis de fortsetter på denne måten, sier Sam Torrence.

Cesilie Hagen fra Drammen var veldig fornøyd med både dagens innsats og toppmøtet.
- Dette er jo spillere vi ser opp til og det er stort å få lov til å møte dem. Det har vært en veldig inspirerende og lærerik opplevelse som jeg kommer til å ta med meg videre.

Kristoffer Ventura fra Moss/Rygge mente også at han hadde fått stort utbytte av dagen. – Det var kjempegøy å komme såpass tett innpå proffene, og få muligheten til å studere teknikken deres fra kloss hold. Jeg plukket opp mye gode råd og tips og jeg lærte mye ved å få spille med dem.

I tillegg til Powershot-konkurransen var det også lagt opp til at juniorene kunne få personlig hjelp av Torrence og Campbell. Oddvar Hjellegjerde hadde for anledningen valgt å få litt hjelp med sitt bunkerslag, mens Solveig Helgesen på sin side fikk hjelp med å kontrollere sitt 80/90meter lange wedge-slag av Sam Torrence. Hun mente selv at hun hadde lært mye mer på golfbanen den dagen enn hun hadde gjort om hun hadde tilbrakt dagen på skolebenken.

- Det er en glede å se den entusiasmen som disse unge, talentfulle golferne har. Det er tydelig at dette gir juniorene en helt unik opplevelse som skaper inspirasjon og motiverer videre. Dette er det fjerde året vi organiserer Canon Pro Golf Series og vi har dermed god erfaring med å invitere til verdiskapende opplevelser for den norske junioreliten i golf. Det er veldig gøy å se at man bidrar til å skape entusiasme for sporten, sier Trond Langeland, administrerende direktør i Canon Norge.

De Internasjonale proffene som deltok var:

Sam Torrance er en av de mest populære og karismatiske golfspillerne i verden. Hans imponerende golfkarriere har strukket seg over 36 år. I løpet av denne tiden har han vunnet 44 turneringer. Torrance har spilt i Ryder Cup hele 9 ganger, og var kaptein på laget da de slo USA i 2002.

Michael Campbell ble Major Champion etter at han vant US Open Championship i 2005. Han ble den fjerde spilleren i historien som vant US Open og World Match Play Championship same år. Han ble kåret til “2005 European Tour Golfplayer of the Year”, og fikk æresmedlemskap i European Tour som en anerkjennelse for sin US Open triumf.

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 118 kB) [PDF, 119 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom