Terje Wenner til Canon

Canon Norge har ansatt Terje Wenner som direktør for storkundeavdelingen Corporate & International Accounts.

Picture_Terje_Wenner

Terje har en omfattende IT-bakgrunn og har i lengre tid arbeidet med løsninger innen dokument- og bildehåndtering. Senest, kommer Terje fra stillingen som General Manager i Lexmark Norden, et selskap han har gjort karriere i helt siden IBM solgte sin printerdivisjon i 1999, og Lexmark ble til. I Lexmark har Wenner hatt flere lederstillinger og jobbet både i Norge og i utlandet.

I Canon vil Wenner lede avdelingen som forvalter selskapets aller største kunder, som blant andre DNB, YIT og Storebrand. Blant satsningene på C&I, vil Wenner videreføre arbeidet med Canons satsning på verdiøkende tjenester. Dette omfatter for eksempel drift og forvaltning av dokumenthåndteringsløsningen, med det formål å spare ressurser for kunden.

- Markedet for print er i en spennende utvikling. Det dreier seg stadig mot tjenester, og Canon har både porteføljen og kompetansen til å være det tryggeste valget for norske virksomheter. Jeg ville jobbe i et selskap som hadde denne tilliten hos Norges største kunder. Jeg har god kjennskap til den gode kulturen i Canon, så da var valget enkelt sier Wenner.

- I tillegg til dyptgående bransjekunnskap, tilfører Terje en mengde kompetanse innen salg og ledelse. Således er det med overbevisning at vi mener Terje er den rette mann for rollen som direktør for C&I, forteller administrerende direktør i Canon Norge, Erik Mikalsen.

UEFA EURO 2012™ - bilder
Current Feeds