Canon med ny varemerkestrategi

Oslo, 10. juni 2009 - Canon lanserer en ny varemerkestrategi i Europa, Midtøsten og Afrika. Strategien tar utgangspunkt i Canons kompetanse innen bildeteknologi og fokuserer på å gjøre konseptet ”bildets makt” helt tydelig i forbrukernes bevissthet. Den nye strategien er en langvarig investering som koordinerer virksomhetens interne og eksterne kommunikasjon i området ytterligere.

Den nye strategien styrker Canons status som arbeidsgiver, og sørger for en mer effektiv bruk av ressurser knyttet til varemerket. Selskapet forbedrer dessuten de visuelle assosiasjonene knyttet til Canon ved å lansere en ny ”ramme” som gir all reklame- og kommunikasjonsmateriell en lett gjenkjennelig og konsekvent identitet.

- Det er ingen tvil om at Canon er et sterkt varemerke. Vi tar nå dette et skritt videre og informerer våre kunder, partnere og medarbeidere om katalysatoren bak alt vi gjør – nemlig lidenskapen vår for ”bildets makt”, sier Jeanette Solheim, Corporate PR Executive i Canon Norge. Rammen er et nøkkelelement i den nye varemerkestrategien, og viser hvor viktig bilder er for Canon. Vi ønsker å knytte rammene til selskapets identitet slik at folk øyeblikkelig gjenkjenner Canon i all vår kommunikasjon i regionen, avslutter Solheim.

Avgjørelsen om å fornye strategien er tatt etter en vurdering av markedsundersøkelser som viser at selv om Canon er et varemerke som svært mange gjenkjenner, så vil kundene gjerne vite mer om varemerket og få et tettere forhold til selskapet. Den nye strategien er utviklet av en intern gruppe med medlemmer fra hele regionen.

Canon fortsetter å bruke den paneuropeiske varemerkeplattformen ”You Can”, som inspirerer kunder til å utforske og virkeliggjøre sin kreativitet med hjelp av teknologi fra selskapet.

Bakgrunnsdata om Canon
Canon er et verdensomspennende konsern som i 2008 omsatte for ca. 225 milliarder norske kroner. Selskapet er anerkjent som ledende innovatør og leverandør av kommunikasjonsløsninger innen bilde- og dokumentbehandling for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

I Norge er Canon organisert i to selvstendige forretningsområder: Consumer Imaging (bildekommunikasjonsløsninger; foto, video, skrivere, skannere, faks og multifunksjonsprodukter, mm) og Business Solutions (print- og dokumentløsninger til kontor- og produksjonsmiljøer). Konsernet Canon Norge as hadde i 2008 en omsetning på ca.1,5 milliarder norske kroner, og ved utgangen av året var det 332 ansatte. Mer informasjon om selskapet finnes på www.canon.no

Last ned pressemeldingen (PDF, 86 kB) [PDF, 86 KB]

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

spacer
					image

Presserom

Last ned
Pressebilder
Update - et nyhetsmagasin
fra Canon Norge