Nyskapende Canon

Februar 2004 – Canon-konsernet registrerte i fjor 1 997 nye patenter

Canon-konsernet har i sin snart 70-årige historie registert mer enn 25 000 patenter. I en undersøkelse offentliggjort våren 2000 av MicroPatent LLC USA, ble Canon ansett å være blant de 10 mest innovative bedrifter i det 20. århundre.

I år 2003 registerte Canon 1 997 nye patenter, og inntar en 2. plass på listen over selskapene som registrerte flest patenter i fjor. Dette er 20. året på rad befinner Canon seg blant de 10 fremste selskapene.

Pressemelding og rankingliste - IFI Claims® Patent Services, USA

Canon er et verdensomspennende konsern som i 2003 omsatte for 195 milliarder norske kroner, og er anerkjent som en av verdens ledende innovatør og leverandør av løsninger for bilde- og informasjonsteknologi for både privatpersoner og bedrifter på verdensbasis.

Canon Europe er et datterselskap av Canon Inc., Japan, og det operasjonelle hovedkvarter for Canon i Europa har sin base i Amstelveen, Nederland. Canon Europe støtter aktiviteter i hele Canon i Europa organisasjonen, inklusive de nasjonale salgsorganisasjonene i land over hele Europa. Hovedområdet for Canon i Europa er to selvstendige forretningsområder: Business Solutions (utvikling av IT-produkter, løsninger og tjenester for både kontorer og profesjonelle print miljøer) og Consumer Imaging (inndataløsninger: fotoutstyr, video og digitalkamera og utmatingsløsninger: blekkskrivere). Canon Europe sysselsetter nesten 500 personer i Amsterdam.

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned