Canon og HP tilbyr enestående arbeidsflytløsninger for kontormiljøer

Oslo, 14. september 2009 - Canon og HP utvider sitt samarbeid til å gjelde markedsføring og distribusjon av en ny portefølje av multifunksjonssystemer for kontormiljøer. Alliansen forener det beste av begge firmaer; Canons ledende multifunksjonsprodukter og HPs kunnskap innen utskrift og bildebehandling for bedriftsmarkedet. Kundene tjener på Canons banebrytende og nyskapende teknologier for multifunksjonsmaskiner, service og brukerstøtte. Legger man også til HPs ledende kunnskap innen nettverksprinting, utskriftsadministrasjon og arbeidsflytløsninger, får man en imponerende kombinasjon som leverer forbedret effektivitet og økt kostnadsbesparelser.

Alliansen bygger på det allerede etablerte forholdet mellom Canon og HP. Samarbeidet posisjonerer selskapene som tilbydere av en ny klasse av web-baserte løsninger som kombinerer Canons ledende multifunksjonsprodukter og bildeteknologi, med HPs ledende produktadministrasjon, IT-integrasjon og arbeidsflytkapasitet for kontormiljøer. Med en bredere portefølje av programvareløsninger og servicetilbud støttet av EDS (en HP-bedrift), sammen med Managed Print Services fra HP, og Canons globale service- og brukerstøtte, har bedriftskunder nå tilgang på et av de mest fullstendige tilbudene i markedet.

Samarbeidet inkluderer dagens og fremtidens produktporteføljer fra begge bedrifter. Dette gir kunder bedre flåtekompatibilitet på hele infrastrukturen på kontoret. Canon og HP vil også tjene på å ha tilgang på hverandres administrasjons og tredjeparts programvareportefølje, inkludert Canon imageWARE Enterprise Management Console og Canons java-baserte teknologi (MEAP), og HP Web Jetadmin og HP Open Extensibility Platform. Den utvidede porteføljen av produkter og tjenester er tilgjengelig for kunder i Nord-Amerika og Europa, samt selskaper med globale kontorer utover disse regionene.

- Gjennom den nye alliansen med HP, gleder vi oss til å bringe fordelene i Canons allsidige multifunksjonsprodukter til en utvidet brukerbase, sier Erik Mikalsen, Country Director for Canon Business Solutions i Norge. Vi forventer at dette vil skape fordeler for begge bedrifters kunder, samtidig som det baner vei for økt vekst for både Canon og HP, avslutter Mikalsen.

- HP har lenge vært en industrileder med en portefølje av produkter, programvare, tjenester og løsninger, som tillater bedriftskunder globalt å forbedre deres effektivitet uten å kompromittere pålitelighet, kvalitet eller profesjonalitet på deres dokumenter, sier David Murphy, Senior Vice Presiden, Imaging and Printing Group, HP. Når vi utvider vårt samarbeid med Canon vil vi kunne gi våre kunder merverdi og mer helhetlige IT-løsninger. Vi er trygge på at våre organisasjoner vil øke deres produktivitet med tanke på bildebehandling, utskrift og samlet arbeidsflytbehov, avslutter Murphy.

Om HP
HP er verdens største teknologiselskap, og forenkler teknologiopplevelsen for sluttbrukere og bedrifter med en portefølje som dekker alt fra utskrift, personlige datamaskiner, programvare, tjenester og IT-infrastruktur. Mer info om HP er tilgjengelig på www.hp.com

Om Canon Inc.
Canon Inc. (NYSE_CAJ), med hovedkontor i Tokyo, Japan, er lederen innen bildeutstyr og informasjonsteknologiske systemer til virksomheter og konsumenter. Canons omfattende portefølje av produkter omfatter kopimaskiner, blekk- og laserprintere, kameraer, videoutstyr, medisinsk- produksjonsutstyr. Med over 160 000 medarbeidere globalt, har Canon produksjons og salgsselskaper i Japan, Nord- og Sør Amerika, Europa, Asia og Oseania; og et globalt nettverk innen R&D med selskaper basert i USA, Europa, Asia og Australia. Canons konsoliderte nettoomsetning for skatteåret 2008 (avsluttet 31. desember 2008) var på 44,99 milliarder US$ (ved en vekselkurs på ¥91=US$1). Les mer om Canon Inc på www.canon.com/index.html