Canon Norge utvider samarbeidet med SMG

Oslo 23. juni, 2004 - Canon Norge as inngår utvidet samarbeid med Santech Micro Group (SMG). SMG har vært partner av Canon i mange år og distribuerer produkter for konsumentmarkedet for ca. 150 millioner kroner pr. år.

Avtalen som nå undertegnes utvider samarbeidet til å gjelde flere produktområder, blant annet mindre multifunksjonsmaskiner. Maskinene avtalen gjelder er beregnet for små og mellomstore bedrifter.

Multifunksjonelle maskiner kombinerer utskriftsmulighet, kopifunksjon, faks, og i noen tilfeller også skanning og fargevalg i én maskin. Multifunksjonsmaskinene har lavere driftskostnader enn tradisjonelle skrivere og Canon tilbyr på stedet service. Det nye produktområdet inkluderer i tillegg til multifunksjonsmaskinenene også visittkortskrivere og fargelaserskrivere.

SMG er en distributør av tele-, data- og kommunikasjonsprodukter til forhandlere i Norge. Den utvidede avtalen med SMG er en satsing i tråd med Canons europeiske strategi om å oppnå en sterkere tilstedeværelse hos forhandlere.

Partene har forventninger til at den felles satsingen skal gi resultater i form av dedikerte forhandlere fra IT-kanalen som ser muligheter gjennom salg av de nye produktene fra Canon.

«Utvidelsen i salgskanalen er nytt for Canon i Norge. Vi ønsker med dette å etablere en større kontaktflate ut mot bedriftsmarkedet» sier kanalansvarlig i Canon Norge as, Petter Sjaastad.

Til nå har Canon Norges distribusjon utelukkende basert seg på salg direkte til tradisjonelle forhandlere. Nå retter Canon Norge as salgsinnsatsen mot flere kategorier av partnere. Samtidig ønsker Canon Norge å videreutvikle det etablere forhandlernettet.

«Med dette utvidede samarbeidet, beveger SMG seg inn på et nytt og spennede område. Vi ser et stort potensial i disse produktene og har tro på at våre forhandlere nå er klare til å selge disse produktene» sier Alex Jensen, adm. dir. i SMG.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Per-Anton Vinje, administrerende direktør Canon Norge as
Tlf.: 22 62 92 00   E-post:  per-anton.vinje@canon.no

Alex Jensen, administrerende direktør Santech Micro Group Norway AS
Tlf.: 33 44 95 38   E-post:  alex.jensen@smg.no

Canon Norge er et heleid datterselskap av Canon Europe. I Norge markedsføres våre produkter og løsninger gjennom heleide Canon Business Centers, deleide selskaper samt forhandlere, kjeder og distributører. Konsernet Canon Norge as hadde i 2003 en omsetning på 1,2 milliarder norske kroner og ved utgangen av året var det ca. 350 ansatte.

Finner du ikke det du leter etter? Søk i vårt   Nyhetsarkiv

Presserom

Last ned