Bakgrunnsinformasjon om Canon Europe

Canon Europe er et datterselskap av det japanske selskapet Canon Inc., en verdensledende innovatør og leverandør av bildeløsninger til bedrifter og forbrukere.

Canon Europa har for tiden 17 000 medarbeidere i 20 land og selger til kunder i mer enn 116 land i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA). Canons viktigste forretningsområder i EMEA er: Business Imaging (utvikling av produkter, løsninger og tjenester for kontorer og grafisk bransje), Production Printing (storformat, kommersiell utskrift samt bedriftstjenester), Consumer Imaging (foto, video, skrivere, skannere, faksmaskiner og multifunksjonsenheter), Professional Imaging (profesjonelle løsninger for foto og video, projektorer, bildebehandling, nettverkskameraer og kringkasting) og Medical Imaging (digital radiografi og oftalmologi).

Canon Europes strategiske hovedkvarter ligger i Stockley Park, Uxbridge, nær London. Hovedkontoret er ansvarlig for strategi og bedriftsledelse, paneuropeiske bedriftsmodeller, operasjonsmetodologi og salgs- og markedsføringsfunksjoner. Funksjoner som Legal, HR, Corporate Communication, ICT og Finance styres også sentralt fra Stockley Park for å sikre konsistens innad i Europa.

Canon Europe bidrar med omtrent en tredjedel av selskapets globale inntekter. Canon Europes salg for andre kvartal av regnskapsåret 2014 var på JPY 272,3 milliarder
(USD 2,7 milliarder eller EUR 1,97 milliarder).  Dollar- og eurobeløpene er bare omregnet fra japanske yen av hensyn til leseren, med vekslingskursene JPY 101 = USD 1 og JPY 138 = EUR 1 for andre kvartal av regnskapsåret 2014, de omtrentlige vekslingskursene på Tokyo-børsen 30. juni 2014.

Canon Europes visjon er å berike liv og bedrifter ved hjelp av bildebehandlingsløsninger Strategien for selskapet i 2014 er å skape vedvarende vekst og lønnsomhet ved å styrke kjernevirksomheten, utvikle fremtidige løsninger og ytre service til bedrifter, for på den måten å oppnå generelle forbedringer. Denne strategien vil bli realisert ved å fokusere på strategiske prioriteringer, blant annet å dyrke vekst hos forbrukerløsninger, maksimere vekst i nye markeder og stimulere vekst gjennom den samlede styrken til Business Imaging- og Production Printing-gruppene.

Canon Europes tilstedeværelse i Europa er styrket gjennom selskapets paneuropeiske merkevareplattform, You Can. You Can ble lansert i 2002 og er utviklet for å oppmuntre kundene til å utprøve sin kreativitet og bli inspirert av Canons teknologi. Canon er opptatt av bildets makt og ønsker at kunder og partnere skal kunne realisere sitt ønske om å gi liv til bildene.

I henhold til den globale filosofien Kyosei forsøker Canon Europe å oppnå bærekraftig vekst og levere verdifulle bidrag i alle markeder, til alle kunder og berørte parter.

Se http://www.canon-europe.com/ hvis du vil ha mer informasjon om Canon Europe.

Last ned bakgrunnsinformasjonen om Canon Europe Ltd [PDF, 122 KB]
Fakta om Canon
Bakgrunnsinformasjon om Canon Inc.
Bakgrunnsinformasjon om Canon Europe
Canon-historikk (PDF, 417 kB) [PDF, 417 KB]