GRAFIKK

Hvorfor merkevarer og forbrukere stoler mer på utskrift enn digitalt innhold

Få bedriften til å skille seg ut og vokse med nye digitale utskriftsmuligheter

LAST NED VEILEDNING

Den kreative bransjen i dag og i morgen

Den europeiske kreative økonomien utgjør 535,9 milliarder euro i året – sikre posisjonen din ved å slippe løs nye digitale utskriftsstrømmer.

Last ned veiledning

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Harde fakta om trykt markedsføring

Digitale medier har uten tvil revolusjonert markedsføringsbransjen, men nå som vi daglig får høre om digitale skandaler, går bedrifter og forbrukere tilbake til trykte medier. Her er beviset:

  • 60 % av all adressert post åpnes umiddelbart
  • 20 % av adressert post åpnes i løpet av 28 dager
  • I gjennomsnitt ser folk på adressert post 4,2 ganger

Joint Industry Committees (JICMAIL) årsrapport om direkte post


Trykt markedsføring er fortsatt svært virkningsfullt, samt at det stadig er en viktig kanal for å nå ut til kunder:

  • 79 % sier at de fortsatt leser papiraviser, og 82 % leser trykte blader
  • Annonser i trykte blader gir større fornøyelse enn på Internett – 32 vs. 26 %
  • Kantars Trust in News-undersøkelse fra 2017 viser også at 72 % ga trykte nyhetsmagasiner en positiv vurdering når det gjaldt tillit

Graphicarts Promotion Video Still

Teknologien endrer måten folk er kreative på. Canon og Microsoft inngikk et samarbeid i forbindelse med D&AD Festival i 2017 for å vise hvordan intuitiv teknisk og taktisk utskrift kan fremme kreativitet og føre mennesker og jobben deres nærmere.

Se video

Trykte medier bygger tillit i en skandalepreget digital verden

Data fra bransjen viser tydelig at trykt markedsføring er like relevant i den digitale alderen som det var før. Hvorfor stoler forbrukerne mer på trykte medier, og hvordan kan leverandører av utskriftstjenester utvide tilbudet?

Ashley Norris, innholdskonsulent hos The Content Marketing Association, sier følgende: "Trykt innhold gir et varig og troverdig inntrykk som digitalt innhold ikke alltid oppnår. Det er fortsatt veldig viktig for annonsører å bli forbundet med dette førsteklasses innholdet."

DMA har funnet ut at 56 % mener at trykt markedsføring er den mest troverdige kommunikasjonsformen. "Tradisjonelle utskriftsmedier gir forbrukeren en personlig opplevelse, noe konkret de kan se og føle, ta med seg og komme tilbake til når det passer dem," sier Rachel Aldighieri, daglig leder for DMA.

"Funnene fra JICMAILs årsrapport støtter dette, noe som viser hvor mye tillit forbrukerne fortsatt har til trykte medier. Markedsførere bør ikke se bort fra den personlige tilknytningen det kan skape."

Fysiske eksemplarer og tillit har sterke forbindelser innen markedsføring. Dette er noe som digitale medier overhodet ikke kan tilby, og det gir leverandører av utskriftstjenester en ekte mulighet til å gi forbrukerne virkningsfullt innhold om merkevarer. Taktile og kreative tilnærminger til utskrift gjør også at overflødige materialer kan bli gjort om til effektivt og engasjerende markedsføringsmateriell.

Utskrevet innhold har en ytelse og en troverdighet som digitalt innhold ikke alltid har.

Ashley Norris – innholdskonsulent, The Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Utskriften er død, lenge leve digital utskrift

Ingen har sagt at vanlig utskrift og digital utskrift utelukker hverandre. De kan faktisk utgjøre en formidabel utskriftsløsning sammen, spesielt for bedrifter. Digitale utskriftsløsninger kan gjøre utskriften raskere, smidigere og enklere å administrere, mens vanlig utskrift kan gi den digitale utskriftsløsningen alt det som kun kommer med godt utprøvd autentisitet.
Ashley Norris sier: «De aller beste kampanjene omfatter alle typer medier. Jeg skulle gjerne sett flere integrerte kampanjer, for eksempel kampanjer med trykt reklame med avanserte bilder og innhold, som deretter lanseres i mindre deler på digitale kanaler.
Noen av CMA-medlemmene (Content Marketing Association) gjør en god jobb med dette».

Oppdag hvordan du kan sikre bedriften din for fremtiden med flotte nye muligheter innenfor utskriftsløsninger

Relaterte løsninger

Finn ut mer


Finn ut hvordan digitale utskriftsløsninger kan bidra til å beholde konkurransefortrinnet ditt


SNAKK MED TEAMET VÅRT