Øk lønnsomheten fra markedstrender
Teknologi for utskrift av interiørdekor som gir deg friheten og fleksibiliteten til å dekke alle kundebehov.
Vis designere hva de kan gjøre med digital utskrift, og åpne en ny verden av muligheter
Interiørbransjen er forespeilet en inntekt på USD 644 milliarder på global basis innen 2020 – er du klar for den digitale utskriftsrevolusjonen?
I motsetning til andre bransjer har ikke tapet blitt fullstendig tatt over av digital utskriftsteknologi. Men etter hvert som nye endringer får vind i seilene, er det bare et spørsmål om tid før alle andre henger seg på disse nye utskriftsmetodene.
Med så mye erfaring og tradisjon som finnes i tapetutskriftsbransjen, kan det være modig å ta spranget over til digitale utskriftsløsninger. Les videre for å se hvordan to skrivere har tatt på seg utfordringen med å skrive ut digital tapet, og som leder an inn i fremtiden.
Med digital utskrift finnes det ingen grenser for tapet – du kan få akkurat det resultatet du vil. #UNLEASHPRINT med ColorWave, og gjør kjedelige soveromsvegger om til spennende og personlige design.
Wall Vision Group ble grunnlagt i Borås i Sverige i 1905. I dag fører det merker som Cole & Son, Mr Perswall (et svensk merke som fokuserer fullt og helt på digitale utskrifter) og Wall and Deco (et eksklusivt merke for digitalt utskrevne veggreklamer).
Fredrik Larsson, daglig leder i WallVision, sier følgende: «Vi fører en lang historie innen tapetdesign med merkene våre, men vi utvikler også hele tiden nye design og muligheter. Vi kan skrive ut med nesten alle teknikkene som finnes i tapetbransjen, fra overflateutskrifter fra 1800-tallet til det nyeste digitale utskriftsmaskineriet».
Richard Capp, en av grunnleggerne av Milton & KingDigital produksjon har en positiv effekt på en gammel bransje – med nye designere, kjøpere og en ny epoke.
Mr Perswall ble grunnlagt med et ønske om å skrive ut tapet i små serier. Når produksjonen hadde kommet i gang, hadde ikke merket noen problemer med å finne designere til deres tilpassede tapetutskrifter. For mange av dem var det svært spennende å få uttrykke sin kreativitet gjennom store design i stedet for på små, gjentakende mønstre.
«Digital utskrift har utfordret, og fortsetter å utfordre, de tradisjonelle utskriftsferdighetene våre og oppfatningen vår av hvordan vi skal selge tapet», sier Fredrik.
«Jeg tror forbrukere ønsker å oppleve fordelen med innovativt design. Digitale utskriftsløsninger gir en fantastisk mulighet til å designe uten begrensningene til analoge utskritssylindere, noe som øker interessen for et tidligere gammeldags produkt».
Milton & King brenner for ny teknologi, og de hevder at de er pionerer i en ny epoke for veggpryd. De moderne produksjonsmetodene deres bruker digitale design- og produksjonsteknikker, profiler i sosiale medier og elektroniske prøver.
Richard Capp, grunnlegger av Milton & King, sier følgende: "Selv om vi alle er tapetentusiaster, produseres alt fra Milton & King på en digital presse.
"Digitale løsninger gir nye designere en vei inn i markedet uten store oppstartskostnader. De kan selge seg inn til verden på samme måte som større leverandører. Vi har ikke sett at det digitale har hatt noen betydelig effekt på markedet enda, [ …] men når bedrifter investerer mer i maskiner til kommersiell produksjon av tapet, vil det føre til store endringer i bransjen."
Milton & King utforsker nye designtrender og tester nye teknologier. De er relativt nye i bransjen, og de har en entusiasme for alt nytt som inspirerer både designere og forbrukere. Richard mener at fremtiden er lys for digital tapetutskrift: "Jeg tror digital produksjon har en positiv innvirkning på et gammelt marked. Det fører oss inn i en ny epoke! Det er en spennende tid i tapetbransjen!"
Teknologi for utskrift av interiørdekor som gir deg friheten og fleksibiliteten til å dekke alle kundebehov.
Hold deg konkurransedyktig ved å investere i fleksibel teknologi som gjør det mulig å skrive ut på nær sagt hva som helst
Invester i teknologi som setter nye standarder for digital utskriftskvalitet for bilder og kunst
Oppdag hvordan skandaler innenfor digitalt personvern gjør at forbrukerne vender tilbake til utskrift de kan stole på.
Den nyeste bølgen av personer med innflytelse på sosiale medier støtter opp om en gjenoppstandelse innenfor utskriftspublisering – hils på bookstagrammerne.