Forbedret overholdelse med Canons Managed Print Services
Unngå skadelige sikkerhetsbrudd ved å administrere hele utskriftsinfrastrukturen
IoT og AI blant andre trender endrer kontorer og bedrifter i hele Europa, og den lovgivende verden reagerer ved å sette overholdelse av regelverk øverst på bedrifters agenda.
Personvernforordningen har vært et viktig fokus for medier og styrerom overalt – med daglige påminnelser tilsendt om regelverkets mest kompliserte punkter og straffene for ikke å overholde regelverket. Til tross for betydningen av personvernforordningen er det viktig at vi ikke glemmer alle de andre lovendringene som forsøker å beskytte kunder og dataene deres i den digitale tidsalderen.
Bedrifter må sørge for at personvernforordningsprinsippene er bygd inn i prosessene og arbeidsflytene deres – ikke bare når det gjelder dataene de lagrer, men når det gjelder de ansatte som fungerer som kontrollører og administratorer av og for denne informasjonen. Ledere for informasjon kan ikke stole fullt og helt på at IT-teamene sørger for overholdelse. De må også sørge for at ansatte i bedriften blir gjort oppmerksomme på regelverket og alle de tilhørende prosessene og retningslinjene.
Etter hvert som organisasjoner forbereder seg på lovendringen, kommer rollen til lederen for informasjon til å vokse dramatisk. Det vil bli lagt fokus på opplysning om lovgivningen. ISO 27001 er et sett med beste fremgangsmåter for informasjonssikkerhet, som omfatter personer, prosesser og teknologi. ISO 27001 krever, på samme måte som personvernforordningen, at organisasjoner skal utføre risikovurderinger og bedriftskontinuitet, tester og vurderinger. IT-avdelinger alene kan ikke garantere disse standardene. Dette krever støtte fra hele bedriften. På alle kontorer ligger ansvaret på alle involverte – enten de håndterer store datavolumer hver dag eller bare skriver ut viktig informasjon fra tid til annen.
Det kommer imidlertid lovendringer der IT-avdelingene spiller hovedrollen. PCI Data Security Standard (PCI DSS) dekker tekniske systemkomponenter inkludert i eller knyttet til kortholderdata. Når alvorlige bøter er med i bildet, må IT-avdelingene omhyggelig følge en tretrinns prosess for vurdering av kortholderdata, IT-produkter og bedriftsprosesser for kortbetalinger samt løse sikkerhetsproblemer ved datalagring og samle inn rapporter for relevante banker og kortmerker. I tillegg til dette må de sikre og teste kritiske datasikkerhetskontroller samt sørge for at betalingsterminaler, systemer og løsninger er beskyttet.
Disse lovendringene betyr at interoperabilitet er viktigere enn noen gang. Betalingstjenestedirektivet fremmer en konkurransesituasjon. Ledere for informasjon må derfor sørge for at IT-infrastrukturen har den fleksibiliteten som trengs for å legge til rette for tredjepartsapper og gjøre det mulig å dra nytte av intern og ekstern innovasjon.
Hastigheten på dataoppretting øker eksponentielt. Det er derfor svært viktig å forstå lovgivningen og ta i bruk de nødvendige protokollene i bedriften. Ledere for informasjon må spille en viktig rolle i å spre og oversette komplisert lovgivning for data og sikkerhet i bedriften. For å oppnå dette er det absolutt nødvendig å holde seg informert om de nyeste lovendringene.
Unngå skadelige sikkerhetsbrudd ved å administrere hele utskriftsinfrastrukturen
Styrk overholdelsen av personvernforordningen, og kom bedriftens regelverk i møte.
Hvor negativt innstilt er bedriften din når det gjelder risikoer for informasjonssikkerhet? Tilpass risikostyringsstrategien til bedriften din.
Håndter vanlige sikkerhetshull på kontoret, og skap en kultur som er bygget på overholdelse av regelverk.
Finn ut hvorfor du bør bygge kontorskriveren inn i organisasjonens sikkerhetsstrategi.