ARTIKKEL

Bedre rustet for fremtiden

Veien til digital transformasjon

Black and white image of faces with one image in colour

Nye arbeidsmetoder

Covid-19 og den etterfølgende nedstengningen har satt fart på den digitale transformasjonen. Selv om vi forventer videre letting av restriksjoner de kommende ukene, bør trykkerivirksomheter reflektere over hvordan de kan jobbe uten avbrudd i arbeidsforholdene.

Netthandel spiller en stor rolle og som forbrukere er vi vant til å handle på nett. Hvorfor skal det være annerledes for trykkerivirksomheter? Det er enklere å opprettholde en stabil drift for trykkerivirksomheter med elektroniske bestillingssystemer.

De virksomhetene som bruker prosessautomatisering, vil finne det lettere å finne tilbake til normalen, spesielt hvis arbeidsstyrken er kompromittert som følge av pågående sykdom, fravær grunnet selvisolering eller nedstengninger der virksomheter må ta i bruk hjemmekontor og rette seg etter tiltak for sosial distansering.

Det er to viktige hensyn alle trykkerivirksomheter må ta nå – bestillingsprosessen må være så enkel som mulig for kundene, og produksjonen må være så enkel som mulig for deg.

Personalised holiday direct mail with envelopes

Forenklet, sømløs og smartere drift

Ved å ha en selvbetjent «Web-til-Print»-plattform kan kundene opprette og sende inn jobber til produksjon selv. Den gode nyheten er at dette kan implementeres ved hjelp av fjernaksess. Med andre ord kan du komme deg på nett på kort tid.

Automatisering av produksjonslinjen betyr også at du kan dra nytte av raskere behandlingstider med minimal manuell innblanding. Alle trinnene i arbeidsflyten kan automatiseres, inkludert forhåndskjøring og utskrift.

Ikke bare kan du planlegge produksjon opptil åtte timer på forhånd, men du kan også fjerne repeterende dokumentoppgaver, inkludert komposisjon, medievalg og bildefargekorrigering og deretter lagre disse innstillingene til neste gang.

Du kan automatisere alt fra jobbprissetting, produksjonsstyring, forhåndsvisning på nett og jobbstatusvarsler. Smart programvare for arbeidsflyt kan også dele jobber mellom enhetene dine og utløse integrert etterbehandling automatisk.

I en perfekt verden legger kunden inn en bestilling som ikke blir berørt av ansatte før produktet skal over i en eske for forsendelse.

Neste generasjons trykkerivirksomheter

Den faktiske effekten av covid-19 er fortsatt uklar. Sosial distansering innebærer at bedriftseiere må håndtere ukjente arbeidsmetoder fra dag til dag, men disse krisetiltakene er ikke varige. Derfor er det på tide å tenke på driften på en smartere måte.

Med en nettbutikk er du tilgjengelig hele døgnet og har dermed muligheten til å håndtere større volumer og vinne flere kunder. Med programvare for automatisering av arbeidsflyt kan du ha ett kontrollpunkt for sentral og fjernstyring av produksjonen. Du kan også motta varsler i sanntid. Dermed kan du frigjøre tid til å fokusere på hvordan utskrift kan gi kundene dine mer verdi.

Med et pålitelig og helautomatisert system på plass kan kundene enkelt legge inn utskriftsbestillinger, og produksjonen, uavhengig av prosess, er praktisk talt sømløs fra filmottak til levering. Tiden er inne for å få på plass effektive løsninger gjennom automatisering som vil hjelpe deg med å skape en mer robust virksomhet på sikt.

Vil du vite mer?

SNAKK MED OSS