professional product support service

LIGG HAKKET FORAN MED CPS

Hold deg oppdatert og maksimer oppetiden med Canon Professional Services. Den profesjonelle produktstøttetjenesten som hjelper deg med å holde bedriften og utstyret ditt på rett spor, uansett hva som kommer i veien.

  • Få opptil 20 % rabatt

    Det øverste nivået av CPS-medlemskap gir deg 20 % rabatt på reparasjoner, service og vedlikehold på den endelige regningen din. Slik at du kan holde utstyret i full drift til en lavere pris.

  • Ubegrenset, gratis levering

    Få ubegrenset, gratis levering neste virkedag hver gang du sender produktene dine til Canon for å sikre at teamet ditt aldri blir hengende etter mens produktene dine er hos oss.

  • Førsteklasses vedlikehold

    Planlegg fremover, unngå driftsstans og hold produktet ditt på toppnivå når du trenger det mest ved å sende oss produktet for vedlikehold under nedetid.

  • Dedikert CPS-støttelinje

    Få prioritert tilgang til vår profesjonelle produktstøttetjeneste som fungerer raskt basert på forretningsbehovene dine og løser eventuelle problemer med utstyret.

  • Profesjonelle forretningsøkter

    Få mest mulig ut av øktene våre i sanntid, med råd og praktiske tips fra bransjeeksperter.

  • Profesjonelt fellesskap

    Bli en del av et fellesskap av ledende proffer som jobber for å yte på et stadig høyere nivå.

Alle fordeler er underlagt bruksvilkårene

Slik blir du med

  • Opprett en bedriftskonto

    Registrer og valider bedriften din for en bedrifts-ID hos Canon, og del invitasjonen med teamet ditt for tilgang for flere brukere

  • Registrer produktene dine

    Registrer og valider Canon-utstyret ditt. Jo flere produkter du registrerer, desto flere poeng får du.*
    *medlemskap starter på 500 poeng

  • Velg abonnement

    Jo flere poeng du tjener, desto flere nivåalternativer har du, så velg et abonnement som passer til forretningsbehovene dine

  • Abonner

    Abonner og motta mva.-fakturaen for det valgte abonnementet ditt, og få mest mulig ut av CPS-medlemskapet ditt

Abonnement som fungerer for deg

Canon Camera

Små og mellomstore bedrifter

Passer best for frilansere og små til mellomstore bedrifter

Årlig avgift

EUR 100 ekskl. mva.
EUR 200 ekskl. mva.
EUR 350 ekskl. mva.

Kvalifiseringspoeng

500–999
1000–1599
1600+

Servicerabatt

Gjelder for all service og reparasjon

10 %
15 %
20 %

Ubegrenset levering for innkommende og returnerte produkter

Neste virkedag

Inkludert
Inkludert
Inkludert

Godtgjørelse for vedlikehold

Brukt på service til fullpris

EUR 100
EUR 200
EUR 350

Fast Track-service for EOS-kameraer og -objektiver

5 dager
3 dager
2 dager

Fast Track-service for video- og Cinema-produkter

5 dager
5 dager
5 dager

Utlån av reserveutstyr

Kun reparasjon

Nei
På forespørsel hvis
servicetiden er overskredet
På forespørsel

Prioritert CPS-brukerstøtte

Ja
Ja
Ja

Fordeler for CPS-fellesskapet

– Veiledningsøkter
– Tilbud kun for medlemmer
– Profesjonelt fellesskap
– Velkomstpakke

Ja
Ja
Ja

Corporate

Bedrifter

For mellomstore og store organisasjoner som eier mellom 25 og 250 enheter av utstyr

Årlig avgift

EUR 1000 ekskl. mva.
EUR 3000 ekskl. mva.
EUR 5000 ekskl. mva.

Toårsavgift

5 % rabatt for flere år

EUR 1900 ekskl. mva.
EUR 5700 ekskl. mva.
EUR 9500 ekskl. mva.

Treårsavgift

10 % rabatt for flere år

EUR 2700 ekskl. mva.
EUR 8100 ekskl. mva.
EUR 13 500 ekskl. mva.

Kvalifiseringspoeng

2500–4499
4500–10 000
10 000

Servicerabatt

Gjelder for all service og reparasjon

20 %
20 %
20 %

Ubegrenset levering for innkommende og returnerte produkter

Neste virkedag

Inkludert
Inkludert
Inkludert

Godtgjørelse for vedlikehold

Brukt på service til fullpris

EUR 1000
EUR 2000
EUR 3000

Fast Track-service for EOS-kameraer og -objektiver

3 dager
3 dager
3 dager

Fast Track-service for video- og Cinema-produkter

5 dager
5 dager
5 dager

Utlån av reserveutstyr

Kun reparasjon

På forespørsel hvis
servicetiden er overskredet
På forespørsel hvis
servicetiden er overskredet
På forespørsel hvis
servicetiden er overskredet

Prioritert CPS-brukerstøtte

Ja
Ja
Ja

Fordeler for CPS-fellesskapet

– Veiledningsøkter
– Tilbud kun for medlemmer
– Profesjonelt fellesskap
– Velkomstpakke

Ja
Ja
Ja

Vedlikeholdsdag på stedet

0
1
2

Produktopplæring i tekniske ferdigheter

Ja
Ja
Ja

Canon Camera

Samarbeid

Du blir med i et fellesskap av likesinnede
profesjonelle som deler, lærer og kommuniserer, slik at du kan ligge hakket foran.

VANLIGE SPØRSMÅL

  • Hva er CPS?

    Canon Professional Services er vårt etablerte, dedikerte støtteprogram for profesjonelle og bedrifter. Det har til hensikt å minimere nedetid for alle fra individuelle frilansere til store bedriftskunder. CPS tilbyr rabatter på reparasjoner, raskere behandlingstid og godtgjørelse for vedlikehold for å sørge for at utstyret har topp ytelse, og det er en perfekt partner for bedriften din.

  • Hvem kan registrere seg?

    Canon Professional Services er åpen for alle enkeltpersoner registrert som en bedrift, eller alle selskaper som bruker Canon-utstyr når de produserer bilder. For å kunne abonnere på CPS-medlemskap må bedriften ha en aktiv bedriftskonto hos Canon. Hvis du vil opprette en bedriftskonto, må du be om en bedrifts-ID: https://businessid.canon-europe.com/b2bcustomers/s/login/SelfRegister?language=en_GB&source=itcg

  • I hvilke land er CPS avgiftsbelagt?

    Land som kommer til å tilby fullt betalt CPS-program:
    Østerrike, Belgia, Tsjekkia, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Ungarn, Irland, Italia, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Spania (bare fastlandet), Sverige, og Storbritannia (bare fastlandet).

  • Hva er Canon poeng, og hvordan fungerer de?

    De fleste av Canons produkter relatert til foto eller video har poeng. Velg ganske enkelt produktet under registrering for å finne ut antall poeng det gir. Når du har fullført produktinformasjon, vil disse poengene legges til kontoen din. Poengsummen fra alle produkter du registrerer, utgjør medlemsnivået ditt. Et produkts poeng kan reduseres over tid, og kan ikke løses inn eller byttes ut.

  • Hvilken informasjon trenger jeg for å abonnere på CPS?

    Abonnement på CPS er basert på produktene som er registrert på bedriftskontoen din, og jo flere poeng som er samlet, desto flere alternativer for CPS-nivå er tilgjengelig.

  • Produktpoengene mine er nedtonet. Hva betyr det?

    Poengene er nedtonet når det mangler opplysninger og et produkt ikke er fullstendig registrert. Rediger produktregistreringen din, og fyll inn alle opplysninger (serienummer, kjøpsdato, landet og butikken der produktet er kjøpt). Poengene blir validert og utgjør medlemskapsnivået ditt.

  • Hvor mange poeng gir utstyret mitt meg?

    Bare registrer deg og begynn å legge til produktene dine for å finne ut hvor mange poeng utstyret ditt kan gi deg. Du trenger ikke å fullføre registreringen for å se hvor mange poeng utstyret er verdt – bare komme tilbake senere og avslutt for å motta poeng.

  • Kan jeg bli med i CPS med lite eller intet utstyr?

    Du begynner å samle poeng når du registrerer produkter. Du trenger minst 500 poeng for å kunne kjøpe et CPS-abonnement.

  • Hvilke Canon-produkter kan jeg registrere?

    Vi har over 3000 Canon-produkter som kan registreres – inkludert de fleste av våre kameraer, objektiver, skrivere, og til og med tilbehør. Husk å legge til både gamle og nye utstyr, og til og med Canon-produkter som kjøpes utenfor hjemlandet ditt kan gi deg poeng.

  • Hvor kan jeg finne et produkts serienummer?

    Du finner serienummeret til ditt digitale speilreflekskamera på undersiden av kameraet, stemplet på en etikett på bunnplaten. Serienummer på objektiv er plassert på ulik steder - avhengig av objektivmodellen. Lær mer om å finne serienumrene på Canon-produkter.

  • Hva er Fast Track? Er det garantert?

    Over 130 av våre Canon-produkter er kvalifisert for Fast Track-service på våre offisielle Canon Professional-servicesentre.
    Fast Track-behandlingstid gjelder bare for produkter som er fullstendig registrert med alle nødvendige opplysninger (serienummer, kjøpsdato, landet og butikken der produktet er kjøpt), og der alle punktene er validert.
    Behandlingstider gjelder maksimalt 3 produkter i service på én gang per medlem, og inkluderer ikke leveringstid. Standard behandlingstid for utstyr som ikke er CPS-registrert, er ca. 10 dager.
    Behandlingstiden kan ikke garanteres, og det kan være at den ikke overholdes på grunn av ulike faktorer, som tilgjengelighet av reservedeler. Men våre Canon Professional-servicesentre vil gjøre sitt ytterste for å overholde behandlingstidene som er oppgitt. Dersom behandlingstiden ikke kan overholdes, har du rett på lån av reserveutstyr avhengig av fordelene knyttet til medlemskapsnivået ditt.
    Se i bruksvilkårene for å få mer informasjon om hvordan behandlingstidene beregnes.

  • Hvorfor er Fast Track-behandlingstiden til videokameraet mitt 5 dager?

    Den raskeste behandlingstiden for alle video-produkter (Cinema EOS-kameraet og X-serien) er 5 dager. Dette er på grunn av kompleksiteten av reparasjoner, tilgjengelighet av deler, og behovet for nødvendig verktøy. Hvis du har rett til 2 dagers (Platinum) eller 3 dagers (Gold) behandlingstid, prøver vi å fullføre reparasjoner innen vår raskeste videobehandlingstid på 5 dager. Hvis reparasjonen tar mer enn 5 dager, har Gold- og Platinum-medlemmer rett på lån av reserveutstyr ved behov.

  • Hvordan kan jeg betale for CPS-abonnementet?

    Medlemsavgiften belastes på forhånd ved abonnering. Betaling kan gjøres med kort eller bankoverføring innen forfallsdatoen som er angitt på mva.-fakturaen.

  • Hva om betalingen min har mislyktes eller det er problemer med betalingen?

    Kontakt oss via prioritert CPS-støtte: canon.no/pro/contact-canon-professional-support/

  • Hvordan kan jeg oppgradere eller nedgradere CPS-nivået?

    For å kunne oppgradere CPS-medlemskapsnivået må du ha det nødvendige antallet produktpoeng for å kvalifisere deg for det aktuelle nivået. Du kan imidlertid nedgradere til et hvilket som helst relevant nivå under gjeldende nivå.

  • Hvordan kan jeg si opp CPS-abonnementet?

    Hvis du vil si opp CPS-medlemskapet, må du gå til abonnementssiden i bedriftskontoen og følge instruksjonene for å si opp medlemskap.

  • Kan jeg bare bruke CPS i mitt hjemland?

    Fullt betalt CPS-medlemskap er gyldig i følgende land:

    Østerrike, Belgia, Tsjekkia, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Ungarn, Irland, Italia, Luxembourg, Nederland, Norge, Polen, Portugal, Spania (bare fastlandet), Sverige, og Storbritannia (bare fastlandet), og medlemsfordeler kan benyttes på alle Canon Professional-servicesentre i Frankrike, Tyskland, Italia, Spania, Sverige og Storbritannia.

  • Når vil jeg få mitt medlemskort?

    Digitalt CPS-medlemskort vil være tilgjengelig for nedlasting fra velkomst-e-posten og CPS-fanen i bedriftskontoen.

  • Kan jeg bli med i CPS hvis jeg er medlem i en annen region utenfor Europa, Midtøsten eller Afrika?

    CPS drives separat for ulike globale regioner. Men CPS-kunder utenfor Europa, Midtøsten og Afrika er kvalifisert for enkelte tjenester hos Canon EMEA-anlegg og -arrangementer, med et gyldig CPS-medlemskort. Vi gjør oppmerksom på at fordeler fra hjemlandet ditt kanskje ikke gjelder i EMEA.

  • Kan jeg dra nytte av fordeler i andre globale regioner hvis jeg er medlem av CPS?

    Hvis du har et CPS-abonnement, kan det hende at du kan dra nytte av Canons prioriterte tjenester utenfor de deltakende landene, ved å vise et gyldig digitalt CPS-medlemskort. Men, fordelene kan variere fra fordelene som tilbys i ditt land/region.

Trenger du hjelp?

CPS-støtteteamet er klart til å svare på spørsmålene dine.
KONTAKT CPS