Bildene blir levende


Kjøp et av de utvalgte Canon Cinema EOS-kameraene og et av disse objektivene, så får du opptil kr. 2.600,- tilbake.

Tilbudet er begrenset til ett objektiv per kunde.

Vanlige spørsmål

Spm: Når vil jeg motta tilbakebetalingen?

Canon vil forsøke å utstede en bankoverføring innen 28 dager etter mottak av et gyldig cashbackkrav, IKKE innen 28 dager fra kjøpsdato. Hvis refusjonskravet har manglende eller feil informasjon, vil dette også forlenge prosessen da bankoverføringen vil finne sted 28 dager etter at all korrekt informasjon er mottatt. Merk at vi ikke kan holdes ansvarlig for forhandlere/selgere som gir kundene feil informasjon om at kunden vil motta betalingen 28 dager etter kjøpsdato.


Spm: Hvordan vil jeg vite at kravet mitt er forsinket på grunn av feil eller manglende informasjon?

Etter at du har registrert deg på nettet på en Canon cashbackkampanje, vil du motta en e-post som bekrefter søknaden din og som inneholder både referansenummeret ditt og dine personlige innloggingsdetaljer for en nettside hvor du kan sjekke statusen på kravet ditt og fremdriften for betalingen. Hvis du har registrert feil informasjon, vil dette vises på denne siden og du vil også få en e-post som forteller deg at ytterligere informasjon er nødvendig. Den raskeste måten å gi oss eventuell manglende informasjon på er å logge på denne nettsiden og oppdatere informasjonen din.


Spm: Hvilke formater kan brukes for opplasting av dokumenter som del av registreringsprosessen og er det noen størrelsesbegrensninger?

Merk! Filen kan ikke være større enn 4 MB. Du kan bare laste opp JPG, TIF og PDF.


Spm: Hvordan vet jeg når betalingen blir fullført?


Når kravet ditt er godkjent, vil vi sette i gang betalingsprosessen, og du vil motta en e-post hvor vi informerer deg om forventet dato for når betalingen til bankkontoen du har oppgitt, vil utføres.


Spm: Hvordan vil betalingen vises på min kontoutskrift?


Merk at betalinger fra refusjonskampanjer vil gjøres i navnet på salgskampanjen, så kontoutskriften vil mest sannsynlig vise dette navnet og ikke Canon.


Spm: Jeg betalte for produktet med et kredittkort, så hvorfor kan ikke betalingen min bare refunderes tilbake til samme kredittkort?


Canons tilbakebetalinger kan for øyeblikket bare gjøres via bankoverføring fra banken vår til det personlige bankkontonummeret du oppga ved registrering.


Spm: Hva gjør jeg hvis noe av min registrerte bankkontoinformasjon er endret siden første registrering for en Canon tilbakebetalingskampanje, og jeg ønsker å oppdatere denne informasjonen?


Du kan når som helst oppdatere bankkontoinformasjonen din via kundesporingssystemet på nett ved å bruke påloggingsdetaljene dine. Dette er den tryggeste måten å oppdatere informasjonen på. Merk at hvis det er nært opptil utbetalingsdatoen din, bør du også ta kontakt med oss på telefon for å informere oss om at du skal oppdatere informasjonen slik at betalingen ikke sendes til det gamle kontonummeret vi har registrert på deg.


Spm: Hvordan kan dere forsikre meg om at det er trygt for meg å oppgi mine bankkontoopplysninger på Internett som del av en Canon tilbakebetalingskampanje?


Nettstedet vårt er beskyttet av RapidSSL.


Spm: Hva er SSL?


SSL (Secure Sockets Layer) er en protokoll for datakryptering på internett som hjelper nettsidebrukere kontrollere hvem som eier et nettsted. SSL er mest brukt for å beskytte kommunikasjon mellom nettlesere og servere. Den blir imidlertid stadig mer brukt for kommunikasjon mellom servere og for nettbaserte applikasjoner.


Spm: Hvordan kan besøkende på et webområde vite at nettstedet er beskyttet av SSL?


Når en nettleser kobler seg til en sikker side, henter den sidens SSL-sertifikat og kontrollerer om det er utløpt, at det er utgitt av en sertifikatautoritet som nettleseren stoler på og at det brukes av nettstedet som det er utstedt til. Hvis sertifikatet ikke innfrir alle disse kravene, vil nettleseren vise en advarsel til sluttbrukeren. Hvis sertifikatet innfrir kravene, har moderne nettlesere en rekke sikkerhetsindikatorer som kan indikere om SSL er aktivert.
•    Begynnelsen av URL- eller Internett-adressen endres fra http:// to https://
•    En hengelås i nettleservinduet endres fra åpen til låst
•    Adresselinjen blir grønn og viser navnet på webområdets eier ved tilkobling til en webområde som er beskyttet av et SSL-sertifikat med utvidet validering
I tillegg kan et merke som RapidSSL-webområdemerket brukes på sider på et trygt webområde.


Spm: Jeg har bestilt et Canon-produkt innen de angitte datoene for kampanjen, men produktet vil ikke ankomme / bli levert av forhandleren før etter at de gyldige kampanjedatoene er utløpt – kan jeg fremdeles søke på denne tilbakebetalingskampanjen?

Ta vare på ordrebekreftelsen du har (som er innenfor kampanjeperioden) og send den sammen med fakturaen når du fyller ut søknaden. Vi tillater en overgangsperiode på én måned etter siste tillatte kjøpsdato, slik at du får sendt inn dokumentene.


Spm: Jeg var ikke klar over denne kampanjen, og jeg kjøpte et produkt noen uker før/etter de spesifikke kampanjedatoene. Kan Canon gjøre et unntak og gi meg refusjon for mitt kjøp?

Vi beklager for at du har opplevd dette, men du kan bare søke på kampanjen hvis produktet ditt ble kjøpt i tidsrommet som er oppgitt i vilkårene.


Spm: Hva anses som akseptert kjøpsbevis?

For kjøp i fysisk butikk krever Canon en kopi av kvitteringen som viser betalingen og den nødvendige serienummerinformasjonen for produktet
For kjøp i nettbutikk krever Canon en kopi av betalingsbekreftelsen for bestillingen og den nødvendige serienummerinformasjonen for produktet, samt informasjon om butikken og produktet.


Spm: Hvilke transaksjoner/produkter er ikke inkludert i denne tilbakebetalingskampanjen?

Begrensningene beskrives i vilkårene. I korthet inkluderer begrensningene følgende:
1.Produkter som ikke inngår i kampanjen (se HER for fullstendig liste over produkter i kampanjen)
2.Produkter som er kjøpt utenfor kampanjeperioden eller utenfor kampanjeområdet
3.Brukte, renoverte eller reparerte produkter, eller produkter som er forfalsket eller krenker åndsverksrettighetene til selskaper i Canon-gruppen på noen som helst måte (for eksempel, inkludert, men ikke begrenset til, parallelle eller "grå" produkter)
 

Spm: Hva menes med betalingsmåte i det elektroniske kravskjemaet?

Med dette menes hvordan du opprinnelig kjøpte produktet.
 

Spm: Hvor er produktets serienummer?

GÅ TIL DENNE KOBLINGEN for å se hvor serienummeret befinner seg på ditt produkt[http://www.canon.no/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/]. Serienummeret er IKKE det samme som EAN/strekkode. Bildet nedenfor viser EAN/strekkoden, denne finner du vanligvis på siden av produktesken. Dette er IKKE serienummeret til produktet som du skal sende inn for at kravet ditt skal bli godkjent. Serienummeret finner du på selve produktet. Se denne veiledningen for hjelp til å finne serienummeret.


faq.jpg 

Spm: Hvorfor kan jeg ikke logge på webområdet med sporingskoden?

Merk at påloggingen skiller mellom store og små bokstaver, så pass på å skrive koden nøyaktig (med store/små bokstaver).
 
For følgende problemer når du prøver å registrere deg på nettet:
– Jeg har forsøkt å registrere meg over lengre tid, men den lar meg ikke gjøre det
– Jeg får stadig meldingen «ikke autorisert»
– Jeg har prøvd å sende inn skjemaet på nytt, men det fungerer ikke.

I de FLESTE tilfeller er dette på grunn av enheten du bruker for å åpne nettstedet, f.eks. en mobil/smarttelefon, Apple Mac eller annen enhet, det er ikke noe galt med nettstedet. Du må ta kontakt med produsenten av produktet du bruker for råd i disse tilfellene. Hvis de ovennevnte vanlige spørsmålene ikke gir deg svaret du trenger, kan du sende en e-post til e-postadressen nedenfor, eller hvis forespørselen haster, kan du ringe oss på følgende nummer +47 23 50 01 43 eller besøke Canons supportside.


Spm: Må jeg betale skatt eller kan jeg kreve tilbake MVA på tilbakebetaling?

Deltakere skal ene og alene være ansvarlig for betaling av eventuell skatt som de ifølge loven må betale, og Canon skal ikke være ansvarlig eller forpliktet overfor deltakerne for noe skade, tap eller utgifter som deltakerne pådrar seg som følge av manglende eller for sen betaling av eventuell skatt.
Canon kan i tillegg ikke gi råd om eventuelle prosedyrer for tilbakebetaling av skatt. Ta kontakt med dine lokale skattemyndigheter for råd.


Spm: Hvorfor tar banken min et gebyr for å overføre tilbakebetalingen min?

Canon overfører det nøyaktige tilbakebetalingsbeløpet i lokal valuta som oppgitt, men Canon kan ikke holdes ansvarlig for påløpende bankkostnader. Hvis mottakerens bank krever ekstragebyr/provisjon for tilbakebetalingen, må dette dekkes av forbrukeren.


Spm: Hva om jeg ikke kan registrere tilbakebetaling på Internett?

Hvis du ikke kan bruke elektronisk registrering og skjema, kontakter du Canons kundestøtte på følgende nummer +47 23 50 01 43 for å bestille papirutgaven av registreringsskjemaet.


Spm: Hvilke forhandlere deltar i denne kampanjen? Hvor kan jeg kjøpe et kamera?

Se delen vår om forhandlere.

VILKÅR OG BETINGELSER TILBAKEBETALING FOR EOS CINEMA KAMPANJEN

1. ARRANGØR

Arrangøren er Canon Europa N.V., registrert ved Bovenkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, Nederland (“Canon”).

2. OM KAMPANJEN

2.1. Deltakere

2.1.1. Alle deltakere må være 18 år eller eldre.


Forhandlere og distributører er utelukket fra kampanjen og kan ikke delta på vegne av kundene sine.

2.1.2. Alle deltakerne anses som å ha godtatt disse vilkårene og betingelsene.


2.2. Kampanjeprodukter, -område og -perioder


2.2.1. Denne kampanjen er bare tilgjengelig for kjøp av et kamerahus i seriene Cinema EOS C100, C100 Mark II, C300, C300 Mark II og C500 og alle utvalgte objektiver i listen nedenfor (samlet kalt Kampanjeprodukter):


Objektivprodukter i kampanjen

Gjeldende refusjonsbeløp

EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
kr. 1.300
EF 24-70mm f/4L IS USM
kr. 1.750
EF 50mm f/1.2L USM
kr. 1.750
EF 24mm f/1.4L II USM
kr. 1.750
EF 16-35mm f/4L IS USM
kr. 1.300
EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
kr. 2.600
EF 24-70mm f/2.8L II USM
kr. 2.600
EF 85mm f/1.2L II USM
kr. 2.100
EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
kr. 2.600


2.2.2. Kvalifiseringsperioden for kjøp av kampanjeprodukter er fra 1. november til og med 30. juni 2016 (Kampanjeperioden).

2.2.3. Alle kampanjeprodukter må kjøpes fra forhandlere i Danmark, Finland, Norge eller Sverige, eller fra en nettbutikk med domene eller registrert adresse i et av landene ovenfor (Kampanjeområdet).

2.2.4. Deltakere som kjøpte ETT kamerahus i seriene Cinema EOS C100, C100 Mark II, C300, C300 Mark II og C500 kan kun kreve tilbakebetaling for ETT kjøpt objektiv. Dette tilbudet kan ikke kombineres med noe annet tilbud.


Krav fra bedrifter eller enkeltpersoner som kjøper i bulk (over ti kampanjeprodukter kjøpt innen kampanjeperioden) er IKKE berettiget til deltakelse i denne kampanjen.


2.2.5. Alle kampanjeprodukter må være nye og reelle Canon-produkter. Innkjøp av brukte, renoverte eller overhalte produkter, eller produkter som er uoriginale eller som krenker åndsrettigheter for Canon-gruppen på noen måte, er ikke kvalifisert ifølge denne kampanjen.

2.2.6. Alle kampanjeproduktene må være levert og distribuert av Canon Europa N.V. eller selskaper i Canon-gruppen i EØS, Sveits eller Liechtenstein. Rådfør deg alltid med forhandleren din for å unngå skuffelser. Du kan finne ut mer om dette ved å benytte koblingen: [where to buy]

2.2.7. Kampanjeprodukter som returneres (feilfrie) til selgeren skal ikke anses som gyldige for kampanjen, og deltakere som fremmer krav for slike produkter, er ikke berettigede. Hvis Canon blir klar over slik svindel, står de fritt til å fremme søksmål mot involverte deltakere.

3. Hvordan du deltar

3.1. For å delta i kampanjen må deltakeren kjøpe kampanjeprodukter (både kameraer i seriene C100, C100 Mark II, C300, C300 Mark II og C500 samt utvalgte objektiver) mens kampanjeperioden pågår, OG legge inn et gyldig krav på Internett fra 1. november 2015 til og med 31. juli 2016.


3.2. Du fremmer et krav ved å gjøre følgende:


(i) Fylle ut og sende inn et elektronisk kravskjema på riktig måte (inkludert å angi et eller flere gyldige serienumre osv.) på https://canon-camera-eos-wbw-nordics-2015.sales-promotions.com/?country_promotion=11&lng=no.

(ii) Med det elektroniske kravskjemaet, skann, last opp og legg ved en kopi av kvitteringen eller ordrebekreftelsen din ved netthandel (inkludert moms).

(iii) Deltakere vil deretter motta en e-post som bekrefter at kravet deres har blitt mottatt. Hvis deltakere ikke mottar denne e-posten innen 24 timer etter innsendt krav, eller ikke har tilgang til datamaskin, bes de kontakte vår kravtelefon på +47 23 50 01 43.

3.3. Ved mottak og bekreftelse av kravet, vil Canon sørge for en direkte BACS-overføring for gjeldende tilbakebetalingsbeløp som fremstilt i klausul 2.2.1, til deltakerens bankkonto. Ingen alternativ ordning vil inngås, og ingen kontanter eller sjekk vil oppgis.

3.4. Canon vil bestrebe seg å overføre via BACS innen 28 dager etter mottak av et fullstendig og gyldig krav.


3.5. Når en deltaker ikke velger en av valutaene som tilbys i kravskjemaet, kan en bli tildelt etter Canons eget skjønn.


3.6. Canon vil ikke behandle krav som mottas etter sluttdatoen for kampanjeperioden, eller som ifølge dets eksklusive skjønn er ufullstendige eller uforståelige. Canon skal ikke holdes ansvarlige for krav som ble mottatt for sent eller ikke i det hele tatt.

3.7. Kun én BACS-betaling vil bli utstedt for hvert gyldige krav.

3.8. Hvis du er MVA-registrert og du mottar en tilbakebetaling, kan den redusere den skattbare verdien til kjøpet ditt og du må kanskje redusere den indirekte skatten din deretter.

4. ANSVARSFRASKRIVELSE

4.1.I den grad det er tillatt ifølge loven skal ikke Canon ha ansvar for tap, materielle skader eller personskader som en deltaker pådrar seg under denne kampanjen. Ingenting i disse vilkårene og betingelsene skal imidlertid ha virkning på Canons erstatningsansvar ved personskader eller dødsfall forårsaket av påvist uaktsomhet fra Canons ansatte eller agenter.

4.2. Canon forbeholder seg retten til å oppheve, modifisere og/eller endre denne kampanjen når som helst uten å holdes ansvarlig, men vil alltid prøve å minimere effekten på deltakeren for å unngå unødige skuffelser.

4.3. Canon forbeholder seg retten til å revidere krav for å sørge for at de overholder disse vilkårene og betingelsene, og å be om tilleggsinformasjon og understøttende dokumentasjon. Canon forbeholder seg retten til å ekskludere krav og/eller deltakere ved mistanke om at kampanjen misbrukes på en eller annen måte.

Canons beslutninger i forbindelse med kampanjen er endelige, og Canon vil ikke delta i noen kommunikasjon om dem.

5. DATA

5.1. Canon Europa N.V. og Canon Europe Limited, registrert i Storbritannia under registreringsnummer 4093977 og virksomhetsadressen 3 The Square, Stockley Park, Uxbridge UB11 1ET, Storbritannia, er datakontrollører vedrørende gjeldende personvernlover og bestemmelser med hensyn til personlige data som oppgis av deltakerne i forbindelse med denne kampanjen. Alle personlige data behandles av Canon Europa N.V. og/eller selskap i gruppen kun med formål om å administrere kampanjen, inkludert å gi informasjonen til tredjeparter som har som oppgave å administrere kampanjer, og/eller til godkjente markedsføringsformål. Hvis deltakere ikke ønsker at kontaktinformasjonen deres skal brukes til markedsføringsformål eller at Canon kan kontakte dem i fremtiden angående lignende kampanjer, skal de IKKE merke av den relevante valgboksen ved utfylling av kravskjemaet.


6. LOV OG JURISDIKSJON

I den grad det er tillatt av loven skal disse vilkårene og betingelsene, samt tvister som oppstår fra eller i forbindelse med disse og denne kampanjen, administreres og tolkes i samsvar med lovgivningen i England og Wales, og er underlagt den ikke-eksklusive jurisdiksjonen i domstolene i England og Wales.

Som forbruker kan du ha rett til at en rettssak avholdes på ditt eget språk og i dine lokale domstoler. Et lokal forbrukerråd kan gi deg rådgivning om rettighetene dine. Disse vilkårene og betingelsene begrenser ikke dine lovfestede rettigheter.