VANLIGE SPØRSMÅL

Nedenfor kan du se et par nyttige spørsmål og svar om kontoen din på selvbetjeningsportalen.

Hva er Canons selvbetjeningsportal?

Canons selvbetjeningsportal er en sikker og brukervennlig portal på Internett som er laget for å gi deg mer kontroll, oversikt og sinnsro i forbindelse med produktene og tjenestene fra Canon.

Du kan opprette fem typer roller i portalen:

  • Administrator:

    Administratoren, tidligere kalt Account Manager, er det viktigste kontaktpunktet i en organisasjon for administrasjon av produkter og tjenester fra Canon. Administratoren kan se alle Canon-produktene som er tilordnet sin konto, og de kan delegere ansvarsområdene sine til andre brukere som også kan bli tildelt en rolle som administrator.

  • Enhetsansvarlig:

    Enhetsansvarlig, tidligere kalt Product Manager, er en person som har fått ansvaret for å ta seg av serviceaktivitetene for et produkt (som å legge inn forespørsler, sende inn måleravlesninger og oppdatere produktplasseringen). Enhetsansvarlig kan bare se produkter som er blitt tilordnet dem.

  • Lageransvarlig:

    En lageransvarlig er ansvarlig for informasjon om lagerbeholdningen knyttet til et enhetssett, som opprettes for automatisert toneretterfylling med e-Maintenance. I denne rollen har man tilgang til lagerinformasjon som navn, leveringsinstruksjoner og varebeholdning.

  • Enhets-/lageransvarlig:

    En kombinasjon av disse to rollene slik de er beskrevet ovenfor.

  • Kunnskapsbruker:

    En kunnskapsbruker kan bare se kunnskapsinnhold og kan ikke utføre andre handlinger på portalen.

Hvorfor har Canon lansert dette?

Canon svarer med dette på tilbakemeldinger fra kunder som har etterspurt en effektiv, nettbasert løsning der man kan legge inn forespørsler når det passer i visshet om at disse registreres og håndteres av Canon på en rask og effektiv måte. Muligheten for å løse et problem på egen hånd eller kontakte Canons kundeservice for å få en rask og effektiv løsning bør også være til stede der dette er mulig.

Ved å introdusere denne selvbetjeningsportalen gjør Canon det mulig for kundene sine å se og administrere kontoinformasjonen sin, administrere produktene sine, sende inn måleravlesninger (for å forenkle faktureringen) og sende inn og overvåke fremdriften til forespørsler døgnet rundt.

Kan Canons kundeservice se den samme informasjonen som meg på Canons selvbetjeningsportal og oppdateres denne for begge parter i sanntid?

Canons kundeservice kan se den samme informasjon som deg, men de har også tilgang til ekstra informasjon om din forespørselshistorikk, betalingshistorikk og kredittstatus slik at de kan hjelpe deg på best mulig måte når du tar kontakt med Canon. Portalen du har tilgang til er også synkronisert med systemene som Canons kundebehandlere, serviceplanleggere og serviceteknikere bruker (selv om informasjonen de har om kontoen din varierer i henhold til deres behov). På denne måten kan alle nødvendige parter se om du eller Canon gjør endringer i kontoinformasjonen eller oppdaterer forespørsler i systemet.

Hvor sikker er portalen og dataoverføringsmetoden mellom ulike systemer og tredjeparter og trenger jeg å bekymre meg over den informasjonen dere har om organisasjonen min?

Den Canon-eide Siebel-baserte teknologien som brukes for Canons selvbetjeningportal, kundeservicesystem og eksterne verktøy for informasjonsdeling granskes og godkjennes av Canons IKT-team og oppfyller de nødvendige bransjestandardene for datasamsvar og databeskyttelse. Det finnes strenge sikkerhetsregler for databehandling mellom Canon og Canons foretrukne tjeneste- og serviceleverandører, som igjen har sine egne strenge sikkerhetsregler og kvalitetssikringsprosedyrer for hvordan databeskyttelse skal håndteres.

Canons selvbetjeningsportal vises ikke på riktig måte. Hvilken nettleser bør jeg bruke?

Internet Explorer 11, Firefox og Google Chrome er alle støttet, men Google Chrome anbefales for å oppnå best mulig resultat ved bruk av selvbetjeningsportalen.

Hvem bør være administrator på Canons selvbetjeningsportal i organisasjonen min? Bør det være meg?

Administratoren på Canons selvbetjeningsportal bør være det viktigste kontaktpunktet i organisasjonen for administrasjon av produkter og tjenester fra Canon. Hvis dette er deg, kan du delegere ansvarområder til andre brukere som også kan være administratorer eller enhetsansvarlige for organisasjonen din.

Så hvis du vanligvis håndterer et stort antall Canon-produkter på flere steder kan du gi andre kolleger på andre steder ansvar for dette på dine vegne. Du vil imidlertid fortsatt inneha full kontroll og oversikt over produktporteføljen. Hvis Canon må kontakte deg med informasjon om tjenester eller kundestøtte, eller om noe som har med din konto eller en bestemt enhet å gjøre, kontakter de deg eller den relevante administratoren.

Hvem bør være enhetsansvarlig på Canons selvbetjeningsportal i organisasjonen min?

Dette bør være noen i organisasjonen som, av administratoren, har fått ansvaret for å ta seg av serviceaktivitetene for et produkt (som å legge inn forespørsler, sende inn måleravlesninger og oppdatere produktplasseringen). I motsetning til administratoren, kan de ikke opprette eller delegere ansvarsområder til andre administratorer eller enhetsansvarlige og vil ikke være det første kontaktpunktet for informasjon om tjenester og kundestøtte fra Canon.

Når starter responstiden etter at jeg har lagt inn en forespørsel på selvbetjeningsportalen?

Forespørsler behandles i de vanlige åpningstidene. Registreringsforespørsler som sendes inn utenfor denne tiden, behandles neste arbeidsdag. Canon forsøker alltid å svare på forespørsler (og om nødvendig møte opp personlig og fikse dem) innenfor kundens avtalte responstid.

Hvorfor må jeg oppgi en e-postadresse? Hva om jeg ikke vil det?

Du må oppgi en e-postadresse slik at du kan registrere deg på Canons selvbetjeningsportal, bruke funksjonene på den og motta viktig informasjon om kontooppdateringer fra Canon. Hvis du ikke ønsker å oppgi denne informasjonen, må du fortsette å legge inn forespørsler per telefon på våre vanlige telefonnumre.

Jeg har registrert meg på Canons selvbetjeningsportal med feil e-postadresse. Hvordan retter jeg opp i dette?

Ta kontakt med din lokale kundeservice som kan hjelpe deg med dette.

Jeg har registrert opplysningene mine på Canons selvbetjeningsportal, men jeg har ikke mottatt en bekreftelse på e-post.

Ta kontakt med din lokale kundeservice som kan hjelpe deg med dette.

Kontoen vår viser maskiner vi ikke lenger har. Hvordan fjerner vi disse?

Ta kontakt med din lokale kundeservice for å informere dem om dette, slik at kontoopplysningene dine kan oppdateres.

Når jeg logger på Canons selvbetjeningsportal ser jeg to kontoreferansenumre. Hva er grunnen til dette?

Kundekontonummeret er kontoreferansen som for øyeblikket vises på kontrakten, fakturaen, tilbudet eller anbudsdokumentene fra Canon. Systemkontonummeret er måten du identifiseres på av Canons kundeservice.

Canons selvbetjeningsportal godtar ikke måleravlesningen min. Hva skal jeg gjøre?

Pass på at måleravlesningen overholder disse instruksjonene før du sender den inn:

  1. Måleravlesningen kan ikke være mindre enn den forrige.
  2. Den kan bare registreres én gang per dag.

Hvis alt dette er i orden, kan du oppgi måleravlesningen til Canons kundeservice per telefon. De vil undersøke saken nærmere eller oppdatere måleravlesningen med de nye opplysningene.

Alle godkjente måleravlesninger vises i målehistorikken neste gang du logger deg på Canons selvbetjeningsportal.