Med Canon blomstrer The Print Foundry på kunst- og fotomarkedet

The Print Foundry ble etablert i 2008 og begynte som en digital fotoutskriftstjeneste med navnet Creative Wall Art. Bedriften produserte fotoprodukter til forbrukere, for eksempel utskrift på lerret og innramminger. Bedriften relanserte seg selv under navnet The Print Foundry og satte seg som mål å oppgradere den digitale utskriftsteknologien for å kunne produsere bildekvalitet på høyt nivå.

Den klare vinneren, Canons imagePROGRAF med utskriftsteknologi for 12 typer blekk, ble valgt på grunn av fargekvaliteten som den leverte på forskjellige materialer, og overlegne fargekalibreringsmuligheter. Disse egenskapene la grunnlaget for den raske veksten til The Print Foundry i målmarkedene på bare litt over ett år. Bedriften har nå en imponerende portefølje med kunder som inkluderer store utsalgssteder samt en katalog av kunstnere og anerkjente fotografer.

TPF-image1

«Canon har vært en fantastisk samarbeidspartner. Vi får ofte tilbakemeldinger på ideer vi gir dem. Vi diskuterer nye produktideer og hvordan vi kan benytte oss av imagePROGRAF på best mulig måte. De stiller opp på sekundet når vi har behov for det.»

Renato Tavares, grunnlegger