Leeds City kommune leverer livsviktige kommunale tjenester til 700 000 innbyggere. De er også den nest største storbykommunen i Storbritannia og ønsker se å bli ansett som den beste. Denne visjonene er drivkraften til kommunen, og den styrer alt fra kvaliteten på tjenestene de tilbyr til måten tjenestene leveres på.
Besparelser på omtrent GBP 400 000
Et sentralisert utskriftssystem for hele organisasjonen
39 % mer effektive utskriftsenheter
Utskriftsvolumet ble redusert med 25 %
Bedre produktivitet og sikkerhet via skannings- og faksfunksjoner
Omtrent 1 007 318 kg klimagasser mindre i utslipp og 18 139 færre trær er brukt
Håndtere ineffektivitet og uadministrerte kostnader i utskriftstjenester for å bidra til å ivareta viktige samfunnstjenester.
• vanskelig å håndtere et desentralisert utskriftssystem og mange enheter
• ineffektiv kostnadskontroll som følge av mangel på pålitelige data
• ineffektive og uøkonomiske dokumentarbeidsflyter
• lite helhetlig skriverpark som påvirket miljømålene
Rådgivningen resulterte i en skreddersydd løsning under én behandlingstjeneste for å øke effektiviteten og responsen til de ansatte, i tillegg til å kontrollere og begrense kostnader.